2016-04-10, 09:10
Medlem
Hej! Jag lägger ner ca. 6 timmar per dag på csgo. Jag vet att rank inte har någon större betydelse men jag har varit global så länge jag vill minnas. Har tre global accounts.

Jag har tänkt lite och vill bli bättre. Jag mainar awp och ibland får jag "cp-moments" där man får först tre kills och sedan slår man på wh i huvudet och vet vart de andra är även om man inte har någon aning. Detta händer kanske en gång varannat game. Jag vill spela så hela tiden.

Jag brukar ha mina ups and downs. Ibland får man något ryck och topfragar på 30-40 kills och ibland (mer sällan nu) går det allmänt skit och man lyckas bara panga några ynka.

Jag har sökt lite runt på nätet men det känns som att alla "how to get better at csgo" videos riktar sig åt de lägre rankerna.

Jag vill helt enkelt bli bättre men vet inte riktigt vad den effektivaste vägen är att ta.

Någon som har lite tips på vad jag kan träna på?
Citera
2016-04-10, 09:16
Medlem
Du kan ju alltid träna på att träffa folk irl så att säga, istället för att sitta som en gök vid datorn hela dagarna
Citera
2016-04-10, 09:17
Medlem
elastikmandens avatar
6 timmar om dagen? Det här låter ju farligt! Har du inget jobb? Du får nog börja att hitta dig ett liv, för, för eller senare kommer kanske bidragen att ta slut?

Hur ser det ut i ditt verkliga liv? När du inte spelar?
Citera
2016-04-10, 09:17
Medlem
mormorhawks avatar
Starta ett lag, rekrytera talanger, skaffa sponsorer. Köp ett hus, be alla lagmedlemmar flytta dit.
Nöta CS minst 12 timmar/dag. ??? Profit.
Citera
2016-04-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frunten
Du kan ju alltid träna på att träffa folk irl så att säga, istället för att sitta som en gök vid datorn hela dagarna

Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
6 timmar om dagen? Det här låter ju farligt! Har du inget jobb? Du får nog börja att hitta dig ett liv, för, för eller senare kommer kanske bidragen att ta slut?

Hur ser det ut i ditt verkliga liv? När du inte spelar?

Haha, vad i helvete är detta?! Är ni 50+ eller bara legat under en sten de senaste åren?

Går sista året på gymnasiet. En vanlig dag; Skola 08-15, gym 15.30-17, spela 17.30-23/24. Läxor/pluggar gör jag oftast på raster/lunchen. Helgerna kör jag väl från 10-18 och drar sedan ut tills jag går och lägger mig.

Hållbart som fan och helt perfekt imo.

Vad gör ni själva? Jobbar 8-16 och drar sedan hem och sätter er framför tv:n?
Citera
2016-04-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormorhawk
Starta ett lag, rekrytera talanger, skaffa sponsorer. Köp ett hus, be alla lagmedlemmar flytta dit.
Nöta CS minst 12 timmar/dag. ??? Profit.

Något i den stilen, ja. Tror dock att jag måste upp ytterligare en nivå för att starta ett ''bra'' lag.

Tänkte nöta lite en längre tid och ''träna'' istället för att bara nöta mm hela dagarna. MM lär man bli bättre utav men om vi jämför cs med fotboll till exempel. Där kan man inte bara spela matcher 24/7 utan måste även träna en jävla massor.

Skulle vilja ha tips på några ''träningsövningar'' eftersom jag är inkapabel att tänka ut något hållbart.

Det jag själv tänkt är att bemästra alla smokes, träna aim/movement/reaktioner. Är det något moment jag glömmer?
Citera
2016-04-10, 09:35
Medlem
Spela inte MM? Gå över till faceit/esea, och börja öva där. Leta även upp en stack att spela med, med samma skillnivå. Gl hf, vi kanske möts!
Citera
2016-04-10, 09:44
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hufsanator
Spela inte MM? Gå över till faceit/esea, och börja öva där. Leta även upp en stack att spela med, med samma skillnivå. Gl hf, vi kanske möts!
Det här måste väl vara första steget. Lämna träsket och börja nöta faceit.
Citera
2016-04-10, 09:45
Medlem
Skit i global.. Ska du komma upp i en nivå där du kan slåss där uppe, då är global bajs. Det går inte att jämföra.

Skaffa en lina på 5 pers som vill satsa, åk på land, ställ upp i mindre turneringar etc.
Citera
2016-04-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juandeag
Haha, vad i helvete är detta?! Är ni 50+ eller bara legat under en sten de senaste åren?

Går sista året på gymnasiet. En vanlig dag; Skola 08-15, gym 15.30-17, spela 17.30-23/24. Läxor/pluggar gör jag oftast på raster/lunchen. Helgerna kör jag väl från 10-18 och drar sedan ut tills jag går och lägger mig.

Hållbart som fan och helt perfekt imo.

Vad gör ni själva? Jobbar 8-16 och drar sedan hem och sätter er framför tv:n?

Living the dream gör du verkligen. Jobbar, gymmar, lagar matlådor, tvättar, diskar, gökar frugan och sover (som man faktiskt behöver när man tränar). Men du verkar ju få alla vardagssysslor gjorda ändå så du kan spela cs
Citera
2016-04-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frunten
Living the dream gör du verkligen. Jobbar, gymmar, lagar matlådor, tvättar, diskar, gökar frugan och sover (som man faktiskt behöver när man tränar). Men du verkar ju få alla vardagssysslor gjorda ändå så du kan spela cs

Du är då jävligt långsam på att laga mat, tvätta och diska. Eller du kanske jökar i timmar
Citera
2016-04-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hufsanator

Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det här måste väl vara första steget. Lämna träsket och börja nöta faceit.

Citat:
Ursprungligen postat av Harden91
Skit i global.. Ska du komma upp i en nivå där du kan slåss där uppe, då är global bajs. Det går inte att jämföra.

Skaffa en lina på 5 pers som vill satsa, åk på land, ställ upp i mindre turneringar etc.

Får fixa faceit! En sak jag dock inte fattar är rankingsystemen. Kan man bara gå upp i rank en gång i månaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in