• 1
  • 2
2016-04-09, 23:07
Medlem
lazyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Med noll spel ska den knappt gå. Detta låter väldigt märkligt.
Det måste vara att den bara går på ena ventilen. För den andra såg jättefin och rätt ut.
Citera
2016-04-09, 23:09
Medlem
lazyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow2000
Nä, för även om det är ena insugs ventilen (om det nu är fler) så blir det liksom inget komp...

Ja men den har konstigt nog gott rätt bra kanske varit lite svår startad. Men inte så att den inte går. Har ju som sagt kört på det och inte ens tänkt på att det varit nåt konstigt mer än att den var lite trög i början att få igång.
Citera
2016-04-09, 23:40
Medlem
Crow2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyass
Ja men den har konstigt nog gott rätt bra kanske varit lite svår startad. Men inte så att den inte går. Har ju som sagt kört på det och inte ens tänkt på att det varit nåt konstigt mer än att den var lite trög i början att få igång.

Svårstartad kan vara taskigt komp pga läckande ventil. Fixa mindre shims så att du får ett mätbart spel, som jag skrev tidigare.

(och den går inte på den ena eller andra ventilen. Det är en cylinder som den går på. En två eller tre insugsventiler är bara fler att shimsa...)
Senast redigerad av Crow2000 2016-04-09 kl. 23:44.
Citera
2016-04-09, 23:48
Medlem
Jpms avatar
En ventil med nollspel, gör att ventilen blir otät "bränd" och både ventilsäte o ventil måste slipas eller bytas ut :/
Citera
2016-04-09, 23:50
Medlem
Crow2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpm
En ventil med nollspel, gör att ventilen blir otät "bränd" och både ventilsäte o ventil måste slipas eller bytas ut :/

om man kör med det...
Citera
2016-04-10, 00:01
Medlem
lazyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow2000
Svårstartad kan vara taskigt komp pga läckande ventil. Fixa mindre shims så att du får ett mätbart spel, som jag skrev tidigare.

(och den går inte på den ena eller andra ventilen. Det är en cylinder som den går på. En två eller tre insugsventiler är bara fler att shimsa...)

Ok intressant. Får skaffa minsta shimset och testa helt enkelt. Annars blire ventil skifte.
Citera
2016-04-10, 00:07
Medlem
Crow2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazyass
Ok intressant. Får skaffa minsta shimset och testa helt enkelt. Annars blire ventil skifte.

Tror du en ny ventil är kortare?

edit:
Nä, förlåt, driver lite med dig. Klart att nuvarande ventil kan vara sliten men det brukar synas på tätytan. Om den "sjunkit in" i sätet djupare blir det spår på ventilen. Hur ser det ut?
Senast redigerad av Crow2000 2016-04-10 kl. 00:17.
Citera
2016-04-11, 00:21
Medlem
lazyasss avatar
Nej det är de inte men de ska ha en tendens att slås in i toppen.
Citera
2016-04-29, 21:04
Medlem
Är du helt säker på att kamaxlar står i rätt vinkel, och att det inte finns någon dekompressionsfunktion som ställer till det?

Råkade nämligen ut för det på min hoj, när jag inte ställde kammarna helt rätt. Då låg ena avgasventilen öppen via en annan klack på kamaxlar, och oavsett vilka chips jag stoppade i så ändrades inte måttet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in