2016-04-09, 08:37
Medlem
Min brud eller rättare sagt är det mitt ex sedan 1 vecka, hon började med voxra för ungefär 7-8 veckor sedan, innan hade hon varit ganska pryd, ville knappt att ens jag skulle ha några nakenbilder på henne men sedan hon började med Voxra har hon börjat bete sig som ett riktigt luder, hon skickade nakenbilder på sig till flera olika killar, skrev att hon ville knulla med dem och skrev på vilket sätt, allt detta ledde naturligtvis till att jag var tvungen att dumpa henne men det är inte det jag vill diskutera med denna tråden utan ifall det är vanligt med sådan extrem personlighetsförändring av Voxra? för hon blev verkligen en helt annan person på några veckor, ganska läskigt.
Citera
2016-04-09, 09:48
Medlem
Är ute på hal is nu för kan väldigt lite om detta. Men: Voxra är ångestdämpande, verkar framför allt på signalsubstansen dopamin, kopplad till hjärnans belöningssystem. Min gissning är att tidigare stark ångest släppt och att hon nu blivit mer frigjord. Det du beskriver är en effekt av detta.
Citera
2016-04-09, 10:19
Medlem
Echoess avatar
Voxra inverkar på dopamin-kretsarna (belöningssystemet i hjärnan), villket också är systemet man korrellerat mycket med t.ex. gambling/sex/drog beroende. Det är altså inte helt omöjligt att voxran släppt lös lite inhibitioner för henne. Detta är dock en rätt ovanlig biverkning av medicinen (hittar inget på FASS om personlighetsförändringar...)

Sen är det alltid med mediciner en stark placebo-verkan inbakat. Så det kan ju vara att dessa handlingar är något hon alltid velat göra och nu känner att hon har en ursäkt för sig själv (och andra) att göra dem.
Citera
2016-04-09, 10:57
Medlem
MissFitt73s avatar
Tjejer som äter Voxra blir ofta extremt sexuella. När jag åt det ville jag ha sex jämt och man får även orgasmer hela tiden. så visst är det medicinen som förändrat henne.
Citera
2016-04-09, 14:24
Medlem
Blev hon piggare och gladare i almänhet väldigt orimligt snabbt efter behandlingen startade? Låter lite som att det skulle kunna vara läkemedelsutlöst mani.
Citera
2016-04-09, 14:38
Medlem
Som sagt så påverkar det dopaminet, jämför centralstimulerande som amfetamin, metylfenidat m fl. Det är inte ovanligt att det leder till förändringar av sexuellt beteende, att hämningar minskar och självhävdelsebehovet ökar.
Citera
2016-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Blev hon piggare och gladare i almänhet väldigt orimligt snabbt efter behandlingen startade? Låter lite som att det skulle kunna vara läkemedelsutlöst mani.
piggare och gladare orimligt snabbt ja tidigare hade hon varit pryd inte ens jag fick nakenbilder på henne efter år ihop men efter voxra började hon skicka nakenbilder och sexchatta med alla möjliga sånt kunde jag inte acceptera att min tjej gjorde åtminstone inte flera gånger så fick göra slut på förhållandet känns bara trist att en medicin skulle förstöra allt
Citera
2016-04-09, 16:01
Medlem
Är det första prepparatet hon prövat? Man kan ju bli hypoman/manisk. Det där beteendet låter lite så.
Citera
2016-04-09, 18:37
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
piggare och gladare orimligt snabbt ja tidigare hade hon varit pryd inte ens jag fick nakenbilder på henne efter år ihop men efter voxra började hon skicka nakenbilder och sexchatta med alla möjliga sånt kunde jag inte acceptera att min tjej gjorde åtminstone inte flera gånger så fick göra slut på förhållandet känns bara trist att en medicin skulle förstöra allt

Vad har hon för diagnos? För det där låter EXAKT som hypomani/Mani, som flera i tråden har nämnt tidigare.

Kan det vara så att hon är odiagnosticerad Bipolär? En del bipolära är svårare att diagnosticera, det kallas "Bipolär sjukdom, utan närmare specifikation" - och innebär ofta att man har någon atypisk form, som t ex kan vara mestadels Depressiv - är väldigt svårt att upptäcka dom patienterna då, som du säkert förstår.

Dock... det är lustigt nog mycket ovanligare att Voxra löser ut mani, än vanliga SSRI-er - vilket man ju skulle tro att det borde vara tvärtom (förut trodde man att Dopamin var den viktigaste signalsubstansen inblandad i Bipolär, det tror man dock inte längre), men så är inte fallet.

Har hon varit ojämn i humöret annars, överlag?
Citera
2016-04-09, 19:53
Medlem
aislings avatar
Om du gör en sökning på wellbutrin (=voxra)+hypersexuality så får du upp massvis av träffar.

Det finns tydligen en studie på 43 506 personer, där rapporterade 23 personer hypersexualitet som bieffekt.

http://www.ehealthme.com/ds/wellbutrin/hypersexuality

FDA har fått in 27 rapporter
https://www.druginformer.com/search/side_effect_details/wellbutrin/hypersexuality.html
Citera
2016-04-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Vad har hon för diagnos? För det där låter EXAKT som hypomani/Mani, som flera i tråden har nämnt tidigare.

Kan det vara så att hon är odiagnosticerad Bipolär? En del bipolära är svårare att diagnosticera, det kallas "Bipolär sjukdom, utan närmare specifikation" - och innebär ofta att man har någon atypisk form, som t ex kan vara mestadels Depressiv - är väldigt svårt att upptäcka dom patienterna då, som du säkert förstår.

Dock... det är lustigt nog mycket ovanligare att Voxra löser ut mani, än vanliga SSRI-er - vilket man ju skulle tro att det borde vara tvärtom (förut trodde man att Dopamin var den viktigaste signalsubstansen inblandad i Bipolär, det tror man dock inte längre), men så är inte fallet.

Har hon varit ojämn i humöret annars, överlag?
hon har blivit diagnostiserad som deprimerad innan voxran var hon jämn i humöret nästan alltid nedstämd med en del psykotiska tendenser
Citera
2016-04-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber

Medicinen har inte förstört något.....den har botat hennes ångest och befriat hennes sexualitet. Är du så ynklig att du inte kan leva med det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in