Citat:
Ursprungligen postat av
Cauvie
Samma här. Älskade militärfilmer, leksaker etc. Små Soldater blev såklart en favorit film i barndomen. Var inte så länge sedan jag laddade ner och såg den. Något år sedan. Aldrig riktigt glömt av den haha.
Som liten var Link Static min favorit soldat. Men har alltid gillat Snipers också. Kan inget om kommunikation och spejeri.
Mjoo det är grejjer. Jag vet inte, jag har alltid gillat att vara support till mina bröder och systrar. Älskar som sagt att spela som support i spel och liknande: Sjukvårdare, radioman,kommunikation.
Typ som i Saving private ryan så gillade jag wade (the medic) bäst
och Upham (kartritare, tolkare)
Jag gillade upham också för han hade sjukt bra skådespel i den filmen, och speglade verkligen den färska rädda oerfarna snubben bra.
Hade faktiskt velat göra lumpen som sjukvårdare eller radiooperatör i fält (en sådan med radio på ryggen eller liknande) faktiskt.
Jag tror att den bästa militära styrkan är olika personligheter och gemenskap och liknande, som fungerar mycket bra som en enhet och synkroniserar och får bra kemi.
Of topic: kolla gärna in den tråden också
(FB) avslappnat efter ett tag i militären då det blir mer gemenskap och en enhet?
och den
(FB) Psyop i fält, skulle det fungera i verkligheten?