2016-04-09, 00:00
Avslutad
Märker ni moderatorer ett extra inflöde av nystartade trådar på typ helger och högtider när folk typ dricker alkohol?
Citera
2016-04-09, 00:37
Medlem
BigFatCones avatar
Framför allt tycker jag att det märks när det är längre skollov. Helger har jag inte ens reflekterat över. Jag minns att jag såg på "antal nya ämnen"-räknare för nån dygn sen var upp på nästan 5000 eller något sånt där sjukt. Dygnet är inte ens en timme gammalt och i skrivande stund har det tillkommit 17 ämnen så 5000 på ett dygn kanske inte är så otänkbart.

Shit. Satan i helvete vad många trådar det är. Utslaget per moderator blir 5000 trådar per dygn drygt 42 stycken. Tro fan att vi vare sig orkar, kan, vill eller orkar läsa exakt alla trådar. På individnivå då, som grupp vågar jag dock gissa på att vi i alla fall tittar i alla trådar.
Citera
2016-04-09, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Framför allt tycker jag att det märks när det är längre skollov. Helger har jag inte ens reflekterat över. Jag minns att jag såg på "antal nya ämnen"-räknare för nån dygn sen var upp på nästan 5000 eller något sånt där sjukt. Dygnet är inte ens en timme gammalt och i skrivande stund har det tillkommit 17 ämnen så 5000 på ett dygn kanske inte är så otänkbart.

Shit. Satan i helvete vad många trådar det är. Utslaget per moderator blir 5000 trådar per dygn drygt 42 stycken. Tro fan att vi vare sig orkar, kan, vill eller orkar läsa exakt alla trådar. På individnivå då, som grupp vågar jag dock gissa på att vi i alla fall tittar i alla trådar.

Jaa givetvis, jag dömer er inte ni är människor och gör ju detta gratis. Så farligt är det ändå inte om det blir för många trådar. Många trådar dör ju ut på naturlig väg ^^

Jag visste faktiskt inte att så unga gossar och flickor lockas till flashback i den unga åldern faktiskt.
Jag upptäckte faktiskt flashback när jag var 22, år 2013 faktiskt!

Of topic: (FB) "Small soldiers" favorit kommando? vill passa på att visa den tråden om du vill svara där ; D
Senast redigerad av Jutt 2016-04-09 kl. 00:57.
Citera
2016-04-09, 01:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jaa givetvis, jag dömer er inte ni är människor och gör ju detta gratis. Så farligt är det ändå inte om det blir för många trådar. Många trådar dör ju ut på naturlig väg ^^

Jag visste faktiskt inte att så unga gossar och flickor lockas till flashback i den unga åldern faktiskt.
Jag upptäckte faktiskt flashback när jag var 22, år 2013 faktiskt!

Of topic: (FB) "Small soldiers" favorit kommando? vill passa på att visa den tråden om du vill svara där ; D
Det startas helt enkelt så pass många trådar en vanlig dag att inte ens tusen fler trådar en dag är något som märks. Däremot märks det som sagt när det är lov. Då kommer det inte helt sällan riktigt dåliga trolltrådar mitt i nätterna och en uppsjö av frågor som uppenbart bara är relevanta för skolungdomar.

Själv har jag varit Flashback trogen sen 96 eller nåt sånt där men jag är å andra sidan 10 år äldre än du. Jag har inte sett Small Soldiers men den tråden var andra gången bara det här dygnet som jag såg någon prata om den, diggade konceptet och ska ta och kolla in den. Men det hör inte hit.

Jag ska försöka komma ihåg att kolla antalet trådstarter strax innan midnatt imorgon och har jag glömt det så kommer nog någon som läser den här tråden att göra det. Det är faktiskt en rätt intressant frågeställning. Själv brukar jag inte bli så sugen på att diskutera saker på forumet på fyllan, eller under annan berusning för den delen, men jag har ju stött på ett antal fylletrådar genom åren.
Citera
2016-04-09, 10:21
Medlem
najass avatar
Min personliga uppfattning är att det är en topp söndag eftermiddag/kväll, följt av fredag kväll. Har dock inga direkta siffror.
Citera
2016-04-09, 12:22
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Då hjälper det nog en hel del om man faktiskt är intresserad av ämnena man modererar i. Själv läser jag nog vartenda inlägg i ett par forum, ffa om astronomi och fysik, av intresse.
Citera
2016-04-09, 12:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Då hjälper det nog en hel del om man faktiskt är intresserad av ämnena man modererar i. Själv läser jag nog vartenda inlägg i ett par forum, ffa om astronomi och fysik, av intresse.
Ja och vi mods är rent generellt mods i forum som behandlar ämnen vi är intresserade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in