• 1
  • 2
2016-04-10, 12:09
Medlem
ekzvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Är inte det där själva definitionen av att vara utvald?

Av 1 miljard kineser väljer killen DIG. Sen att han tänder generellt på ett "asiatiskt" utseende har ju inget med hur många asiater det finns i världen.

Sen är det för trubbigt att säga "tänder på asiatiskt utseende" vilket ju varierar något enormt från land till land, alla har ju SIN preferens. Vissa gillar japanskor, andra kinesiskor, ytterligare någon föredrar thailändskor osv. vilka alla tre normalt ser väldigt olika ut men är samtliga asiater.

För att komplicera det ytterligare så varierar ju utseendet även INOM länderna ifråga. Du som kines kan säkert i vissa fall se, lite grovt iaf, vilken del av Kina en annan kines kommer från bara genom vissa drag i utseendet som är specifikt för den delen/provinsen.

Jag gillar mörkt hår, mörka ögon och en hudton som avviker från min egen. Gillar kontrasterna tror jag.
Tycker både svarta och latinas kan vara vackra men en söt sydost till ostasiat är något jag ofta vänder mig om efter på stan och tar en extra titt oavsett om det är en korean, japan, kines, indones eller thai osv.
Jag uppskattar utseendet generellt bara utan att blanda in eventuella sexuella detaljer som att vara tight eller sexuellt undergiven o.dyl fördomar om asiatiska kvinnor som finns. Vilket såklart varierar lika mycket inom den asiatiska befolkningen som övriga folkslag.

Jo du har rätt i att han väljer mig, men när han säger att han har aldrig legat med en asiat och vill så...

Jag kan inte ens se skillnad på japaner, kineser, koreaner, thailändare. Så nej jag kan inte se skillnad på olika kineser om de kommer från södra eller norra Kina.
Citera
2016-04-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekzv
Jo du har rätt i att han väljer mig, men när han säger att han har aldrig legat med en asiat och vill så...

Jag kan inte ens se skillnad på japaner, kineser, koreaner, thailändare. Så nej jag kan inte se skillnad på olika kineser om de kommer från södra eller norra Kina.

Ser du inte skillnad på en korean och en thai så är det dags att skaffa brillor

Men jag gissar att du är adopterad eller iaf levt en klar majoritet av livet i Sverige och drabbats av "andra folkslag ser alla lika ut-sjukan"?

Då kan det ju vara så att man ärligt har svårt att skilja individer ur andra folkgrupper åt och det funkar ju åt bägge hållen.

Finns en festlig video på tuben där koreaner sitter och gissar om det är samma eller olika personer när de får diversa Hollywoodstjärnors porträtt framför sig och dom kan för sitt LIV inte skilja på t.ex Javier Bardem och Robert Downey Junior

"no no dis is same person oh dey so liiiike"
Citera
2016-04-10, 14:09
Medlem
En mycket dyr fetish.. alla mina pengar går till det, gör min mor vansinnig.
Citera
2016-05-12, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogluundarn
Hur vanligt är det egentligen med asiatfetish, känner ni en kompis som är öppen med deras fetish för asiater?
Är det endast sugar daddys eller?

Har nästan ett problem, tycker nästintill varenda asiat från runt Thailand, Korea, Japaner är allmänt snygga, någon mer än mig som känner så?

För det första så är det en smak du har, ingen fetisch då människor inte kan vara fetischer. Men jag har samma problem som dig... och med problem men jag också problem eftersom att jag har svårt att attraheras av icke-asiatiska kvinnor även om det händer ibland. Och tror ni de är intresserad av mig, nä?

Men visst är de vackra, otroligt vackra, kanske inte de unga, i min egen ålder mellan 18 till 25 utan efter 30 börjar de bli fina. Asiatiska kvinnor är vackrast runt 40 år. Kineser och japaner har nog världens vackraste kvinnor, koreaner, thai, vietnam osv. finns många vackra kvinnor men inte alls så många vackra som i Kina och Japan.
Citera
2016-05-24, 14:52
Bannlyst
Jag har total asiat fetisch ,har stort sett bara vet ihop med asiater ,japaner och Thailändare ,vackrare o sensuella feminina kvinnor får man leta efter .

Samt deras personlighet som jag beundrar ,vet var man skall pensionera sig som sagt.
Och deras ofta vackra små kurviga kroppar med hår som silke

Kommer aldrig glömma min första riktika kärlek från Japan ,mötte henne på språk resa i USA ,höll ihop ca 2år sen kom Sverige hem ,mot Japan o hem....Men jag lever fortfarande o e lycklig över dessa år hon visa mig kvinnlighet som jag aldrig sett.

Öst Asiater är pärlor

BW
Citera
2016-05-24, 17:25
Medlem
Jag tänder på ladyboys
Citera
2016-05-24, 20:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Kanske. Om ens hela [sexuella] liv cirklar runt fetischen är det en fetisch. Om man bara allmänt gillar vad man nu gillar är det en preferens. Jag gillar yogabyxor, lite mindre bröst, mörkt hår och en rumpa man kan ta tag i. Ingendera är en fetisch för mig. Endast om man sätter egenskapen i centrum, alltid, är man fetischist.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...445400a17b.jpg

Som bonus, hon verkar halvasiatisk.

Ordet fetisch kommer från när antropologer studerade stammar som i deras uppfattning dyrkade föremål, t.ex totempålar. De kallades just fetischister som en åtskillnad från dem som trodde på gudar, övernaturliga väsen etc. En fetisch är alltså när man tänder sexuellt på eller dyrkar materiella föremål.

Om man går igång på något annat än standard och det är i centrum för ens sexualitet kallas det läggning, annars preferens som du säger.
Citera
2016-06-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ordet fetisch kommer från när antropologer studerade stammar som i deras uppfattning dyrkade föremål, t.ex totempålar. De kallades just fetischister som en åtskillnad från dem som trodde på gudar, övernaturliga väsen etc. En fetisch är alltså när man tänder sexuellt på eller dyrkar materiella föremål.

Om man går igång på något annat än standard och det är i centrum för ens sexualitet kallas det läggning, annars preferens som du säger.
Tror det kommer från porr denna användningen av ordet fetisch, inom porr så är ju asiat en egen genre eller "fetisch" som det kallas. Men visst egentligen är det ju felaktigt.
Citera
2016-06-30, 01:34
Medlem
kato85s avatar
Jag har varit "asian-festish" (yellow fever) sedan 2011 då jag träffade min nuvarande vietnamesiska ex.
Numera avverkar jag asiater dagsvis genom tinder,okcupid och couchsurfing, vietnameser, hongkongare,taiwaneser, kineser, koreaner, dock inte japaner, de är lite svårare...

Dock ska det sägas att jag inte tackar ja till varenda asiat, jag har en del krav.
Har b.l.a mött två flygvärdinnor (HKare från cathay pacific & Korean från qatar airways) efter jag pratat upp dem påvägen hem efter resa till asien, de har besökt mig i skandinavien, tagit med dem till restaurant eller lagat hot pot eller annat nice hemma, resten har vin/cider ordnat

Ngt ni vill veta fråga mi
Senast redigerad av kato85 2016-06-30 kl. 01:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in