2016-04-09, 09:24
Bannlyst
Haha många här som låtsas vara experter på vad b-kändisar tjänar på sina gig..
Jag tror många här överskattar hahaa....
Citera
2016-04-09, 09:26
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Tror dig.

Har du träffat Christer och Robert eller varför är de idioter?

Har träffat dem när jag jobbade som försäljare under en kort sejour, CP var dessutom granne med farsan under en kortare period..

Båda var allmänt otrevliga, med en negativ aura runt deras axlar... CP var en 'känd' kund som inte kunde avrunda, även när man påpekade att priset skulle bli samma på ett kvitto... RA hävdade att min summering var felaktig och blev högröd i ansiktet -- blev tvungen att hänvisa till att vi använder så kallade datormaskiner för summeringar...

Nu kanske jag har fel och har hård-dragit dessa individer utifrån enstaka händelser, men detta är min uppfattning.
Citera
2016-04-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Hade varit intressant att veta vad Jockiboi tjänar på sin youtubekanal?
Du kan få en uppskattning om vad Youtubekanaler tjänar via Socialblade. Kom bara ihåg att de inte är några exakta siffror.

http://socialblade.com/youtube/user/dittinmusic
Citera
2016-04-09, 16:06
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Anna Book medverkar ta mig fan i alla jävla "kändisar gör saker de inte är kända för program".
Hål i väggen, Fångarna på fortet, Let´s dance, Arga snickaren mfl. Hon verkar snarare ha ont om pengar än att leva gott.

Jo, anledningen till varför hon förekommer överallt är snarade att hon behöver pengar än att hon vill synas.

Undrar var Hänt Extra och liknande tidningar betalar för ett hemma hos-reportage?

5-10 000 kronor?
Citera
2016-04-09, 16:58
Medlem
Citat:
Jo, anledningen till varför hon förekommer överallt är snarade att hon behöver pengar än att hon vill synas.

Undrar var Hänt Extra och liknande tidningar betalar för ett hemma hos-reportage?

5-10 000 kronor?

Kan tänka mig att det är kombination, hennes musikkarriären gick trots allt åt helvete, men känd vill hon säkerligen fortfarande vara.
Citera
2016-04-09, 17:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

5-10 000 kronor?

Inget att klandras för heller. Såklart det nu är kul att vara med i program som Arga Snickaren och få sitt hem omgjort gratis och dessutom få några papp för besväret. Även om nu resultatet inte blev så lyckat enligt henne. Eller vara med i NetOnNet reklam få några papp och säkert ganska mycket hemelektronik helt gratis. Folk som nu gör dessa program skulle liksom inte fråga henne om nu hennes medverkan inte gav en liten mer skjuts i reklamintäkter än om någon helt okänd skulle vara med.
Citera
2016-04-09, 17:07
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Kan tänka mig att det är kombination, hennes musikkarriären gick trots allt åt helvete, men känd vill hon säkerligen fortfarande vara.

Hittade en gammal OKEJ från 1986 med stort Anna Book-reportage och hon var onekligen het under några år under andra halvan av 80-talet.

Fantastiskt att hon under dessa 30 år "hållit sig" medial och uppmärksammad.

Känns som hon inlett en ny storhetsperiod.

Om Anna säger att "Mina bröst är för stora" så kommer det hamna på både Expressens och Aftonbladets förstasida.

Nyheten kommer även bli en av de mest lästa på MSN.

Undrar om hon kulle ställa upp på nakenutvik för mycket pengar?

Anna Book är här för att stanna och hennes kändisfaktor är enorm och nu vet allt från 7-åringar till 80-åringar vem hon är.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-04-09 kl. 17:10.
Citera
2016-04-09, 17:12
Medlem
Kan ju tilläggas att alla skriverier om diverse kändisar i olika media inte ger kändisen ifråga någon check utskriven. Tidningar skriver ofta artiklar om kändisar som är baserade på rykten eller hämtade från kändisarnas egna personliga bloggar, twitter, instagram osv. För att en kändis ska få betalt så måste det röra sig om en intervju eller reklamuppdrag och liknande.
Citera
2016-04-09, 17:13
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inget att klandras för heller. Såklart det nu är kul att vara med i program som Arga Snickaren och få sitt hem omgjort gratis och dessutom få några papp för besväret. Även om nu resultatet inte blev så lyckat enligt henne. Eller vara med i NetOnNet reklam få några papp och säkert ganska mycket hemelektronik helt gratis. Folk som nu gör dessa program skulle liksom inte fråga henne om nu hennes medverkan inte gav en liten mer skjuts i reklamintäkter än om någon helt okänd skulle vara med.

Jag klandrar inte henne. Tycker bara att kändiskulturen är ett intressant fenomen eller vad jag ska kalla det.

Häromdagen såg vi Robinson-Robban på hela löpsedeln, en B-kändis som ständigt är aktuell.
Citera
2016-04-09, 17:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Kan ju tilläggas att alla skriverier om diverse kändisar i olika media inte ger kändisen ifråga någon check utskriven. Tidningar skriver ofta artiklar om kändisar som är baserade på rykten eller hämtade från kändisarnas egna personliga bloggar, twitter, instagram osv. För att en kändis ska få betalt så måste det röra sig om en intervju eller reklamuppdrag och liknande.

Jo men det är ju rätt vanligt att de säljer bilder till media som om nu det varit bröllop, barnafödsler etc. För A-kändisar där talar vi om miljonbelopp, för B-kändisar är det nog rätt saftigt också då det ofta blir lite av en budgivning där den som betalar mest vinner.
Citera
2016-04-09, 17:18
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Jo men det är ju rätt vanligt att de säljer bilder till media som om nu det varit bröllop, barnafödsler etc. För A-kändisar där talar vi om miljonbelopp, för B-kändisar är det nog rätt saftigt också då det ofta blir lite av en budgivning där den som betalar mest vinner.

Minns när Tommy Nilsson och Malin Berghagen sålde sitt bröllop för 75 000 kronor till någon veckotidning.
Citera
2016-04-09, 17:26
Medlem
Citat:

Tidningarna skulle inte betala fem öre om det inte gav dem ökade försäljningar och inkomster motsvarande de summor de betalar ut. Det är konsumenterna som skapar denna cirkel även om media också har en underblåsande effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in