2016-04-07, 02:13
Bannlyst
Det finns lite trådar om Tjock Steffe men med denna tänkte jag vi kunde spinna ut på hur farlig han verkligen var.

Var tjock steffe en svensk al capone under sin storhetstid? Hur tung var han egentligen?
Citera
2016-04-07, 02:17
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Det finns lite trådar om Tjock Steffe men med denna tänkte jag vi kunde spinna ut på hur farlig han verkligen var.

Var tjock steffe en svensk al capone under sin storhetstid? Hur tung var han egentligen?
Undrar om inte Café hade en special med Tjock-Steffe för många år sedan. Den kraschade Ferrari är naturligtvis en klassiker. Han är fri nu eller?
Citera
2016-04-07, 02:19
Bannlyst
Sitter inne i US vad jag vet. Har inte koll på strafflängden.
Citera
2016-04-07, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merciful
Sitter inne i US vad jag vet. Har inte koll på strafflängden.

Hur FARLIG var han egentligen?
Citera
2016-04-07, 02:43
Bannlyst
Citat:

Vet ej. Kriminell och smart men kort stubin, han var med och hotade civilare som följde efter deras bil där någon av snutarna lär ha åkt på en smäll. Smart så sett att han lurade till sig en förmögenhet med Gizmondo-blåsningen men gjorde bort sig med Ferrari-kraschen i US och åkte dit.

Tjock-Steffe är inte liten och han har den där farliga karisman, det är nog ingen man ska bråka med. Vad jag vet så hade han väldigt goda kontakter så jag skulle nog ranka han strax under topp bland dom farligaste.

Sen var det något tjafs ändå och det är bara dom inblandade som vet hur det var med det.

Någon som har koll på det bråket?
Senast redigerad av Merciful 2016-04-07 kl. 02:54.
Citera
2016-04-07, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merciful
Vet ej. Kriminell och smart men kort stubin, han var med och hotade civilare som följde efter deras bil där någon av snutarna lär ha åkt på en smäll. Smart så sett att han lurade till sig en förmögenhet med Gizmondo-blåsningen men gjorde bort sig med Ferrari-kraschen i US och åkte dit.

Tjock-Steffe är inte liten och han har den där farliga karisman, det är nog ingen man ska bråka med. Vad jag vet så hade han väldigt goda kontakter så jag skulle nog ranka han strax under topp bland dom farligaste.

Sen var det något tjafs ändå och det är bara dom inblandade som vet hur det var med det.

Någon som har koll på det bråket?

Hur kort var egentligen stubinen?
Citera
2016-04-07, 20:50
Medlem
Citat:

Hur mäter man hur farlig någon är?

Såg han poliser som ett hot och känner att han måste hävda sig mot dem genom att mucka när de kommer nära är ju en sak, men skulle han göra samma sak mot vem som helst på stan?
Skulle han kanske be om ursäkt om han själv vinglade in i tant Agda på ICA eller sänka henne med en vänsterkrok?

Ove Lindroth var kanske inte i Steffes kaliber maffiamässigt, men oberäknelig som en kasse getingbon så jag skulle nog hellre möta Steffe än Ove (ja, han är ju död nu men ändå) på ICA så länge jag inte har något otalt med någon av dem
Citera
2016-04-08, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Hur mäter man hur farlig någon är?

Såg han poliser som ett hot och känner att han måste hävda sig mot dem genom att mucka när de kommer nära är ju en sak, men skulle han göra samma sak mot vem som helst på stan?
Skulle han kanske be om ursäkt om han själv vinglade in i tant Agda på ICA eller sänka henne med en vänsterkrok?

Ove Lindroth var kanske inte i Steffes kaliber maffiamässigt, men oberäknelig som en kasse getingbon så jag skulle nog hellre möta Steffe än Ove (ja, han är ju död nu men ändå) på ICA så länge jag inte har något otalt med någon av dem

Jag menar, hade han kunnat doda en om man kommit ivagen for nagot?
Citera
2016-04-08, 10:50
Medlem
Citat:
Jag menar, hade han kunnat doda en om man kommit ivagen for nagot?

Jag tror det. Han var mycket farlig och en av de tyngsta vi har haft i Sverige. Jämförelsen med Al Capone är inte alltför långsökt. Känd för sin kroppshydda och korta stubin. Han styrde i undre världen med järnhand på ett annat sätt än till exempel Paolo Roberto, som också är en av de mest kända inom svensk kriminalhistoria.
Senast redigerad av CaseyRyback 2016-04-08 kl. 10:59.
Citera
2016-04-08, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag tror det. Han var mycket farlig och en av de tyngsta vi har haft i Sverige. Jämförelsen med Al Capone är inte alltför långsökt. Känd för sin kroppshydda och korta stubin. Han styrde i undre världen med järnhand på ett annat sätt än till exempel Paolo Roberto, som också är en av de mest kända inom svensk kriminalhistoria.

Tack for detta svar.
Han var alltsa farligare an vad man forst skulle kunna tro.
Citera
2016-04-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Skulle Paolo Roberto ha styrt i den undre världen?
Gå och lägg dig.
Citera
2016-04-09, 17:54
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

Första halvan av 90 talet var han bland de farligare i Sverige.

Efter Gizmondo gick det utför
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in