Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-21, 09:53
  #1
Medlem
A boy named Sues avatar
Jag har funderingar på att köpa mig en extern hårddisk (LaCie 250GB Extern HD Porsche Design (USB 2.0)
Problemet är att jag bara har USB 1... någon som har någon erfarenhet eller uppfattning om hur det kommer fungera? Om det skulle gå allt för långsamt, vad kostar det att ungefär att uppgradera till 2.0 och hur krångligt är det?
Citera
2005-11-21, 10:07
  #2
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A boy named Sue
Jag har funderingar på att köpa mig en extern hårddisk (LaCie 250GB Extern HD Porsche Design (USB 2.0)
Problemet är att jag bara har USB 1... någon som har någon erfarenhet eller uppfattning om hur det kommer fungera? Om det skulle gå allt för långsamt, vad kostar det att ungefär att uppgradera till 2.0 och hur krångligt är det?
Teoretiskt kan du självklart använda en USB1 koppling men i praktiken går det alldeles för långsamt. Kapaciteten i en USB1 är en bråkdel av vad du vill ha.

Köp en löst instickskort/PCI-kort med USB2, kostar några hundra hos tex Clas Ohlson eller någon annan leverantör
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback