Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstories
Tycker det r konstigt att det ska vara s jvla svrt att vara mnniska . mr alla dligt i grund och botten, eller fejkar andra mnniskor att dem mr bttre?
Jag frstr inte varfr det finns mnniskor som har det svrare/respektive lttare fr att tackla livets motgngar.
Det blir lite off topic nu, men det r bra jvla lustigt det dr.
Vi r inte direkt i vr sanna natur, inkapslade i civilisationen och system som bygger p en phittad valuta. Tror jag som mnniska hade varit mycket mer lycklig om jag hade levt i samhlle bestende av jagare-samlare som byggde p frtroende istllet fr valuta (kanske ngot romantiserad bild av det hela, vad vet jag).
Tycker allt r s jvla meningslst nr man inte sysslar med det man r byggd fr. Vi gr i stort stt igenom livet utan att hitta vr sanna natur och gr och undrar vad det r fr fel p en.
Visst, vi har kommit en vldigt bra bit p att hitta svar p vra frgor. Vi vet en hel del om rymden och vra egna celler, som vi frut antog handla om religion.
Men jag blir inte direkt lyckligare av att veta hur liten och meningsls jag egentligen r, och dessutom mste g runt i en stad full av tomma, drmmande skallar som riktar sin uppmrksamhet till paradise hotel p tv.
Pluggar p universitet, men tappar mycket motivation p grund av instllningen jag har beskrivit och vet inte vad jag ska gra istllet d allt knns ganska meningslst nr man tnker shr.
Bittert inlgg, jag vet haha. Men har ocks funderat p hurvida ayahuasca kan hjlpa mig med min instllning till livet.
Edit; Missade tidigare inlgg och er diskussion, s kom p att det var lite off topic haha