Jag använder en Macbook på jobbet. Det är inte min privata, utan företagets. Jag brukar dock använda den till privat bruk också, då jag inte har någon egen, och det är mycket lättare att surfa på dator än telefonen. Chefen brukar säga att datorerna ska användas endast i arbetssyfte, men när det inte alltid är jättestressigt är det svårt att hålla sig borta
Det jag undrar är (jag använder Chrome förresten) om man kan undvika att en särskild domän, typ flashback.org med alla dess "subsidor" inte syns i historiken, utan tas bort per automatik. Flashback är inte den enda hemsidan jag besöker, men ett bra exempel på hemsidor vi inte ska sitta och häcka på när det inte är jättestressigt.
Kort sagt att allting är precis som vanligt, fast att historiken från särskilda domäner inte fastnar i historiken, så ibland när chefen ska visa mig något på nätet inte får fram Flashback som sökförslag. Också att det inte är en "favoritsida" när man öppnar ett nytt fönster. Jag är medveten om att man kan plocka bort historik manuellt, men jag vill inte behöva tänka på det, utan bara veta att det sker per automatik.
Hoppas det inte blev för invecklat