Ursäkta om det redan finns svar på detta, men precis hur gör jag för att föra över pengar från mitt konto på Swedbank till PayPal via deras internetbank (nej, inte koppla till mitt kreditkort så kom inte ens med det förslaget)? Jag blir inte klok på det och kundtjänsten verkar inte heller förstå något, eller så är det jag som är dum i huvudet men det borde inte vara såhär så svårt.
Instruktionerna från PayPal är som följer:
Citat:
Ursprungligen postat av PayPal
Överför pengar från ditt bankkonto till ditt PayPal-konto. Se till att namnet på ditt PayPal-konto överensstämmer med namnet på ditt bankkonto. Det är också viktigt att du kopierar Överförings-ID:t i avsnitten Meddelanden eller Memo på formuläret för banköverföring om pengarna ska kunna överföras.
Pengarna kommer att finnas på ditt PayPal-konto om 2-3 arbetsdagar. Vi tar inga avgifter för den här överföringen.
Överföringen måste vara i Svenska kronor. Om du använder en annan valuta kommer din bank att konvertera beloppet till Svenska kronor innan det överförs till PayPal.
----------
Mottagare
PayPal Pte. Ltd.
Bank
SE Banken, Stockholm
BankGiro Nummer
5367-0527
Ditt överförings-ID
0123456789abc
Skickade en fråga till kundtjänsten, här är det viktiga:
Citat:
Ursprungligen postat av Bergqvist
Jag kan inte hitta någonting om BankGiro, motsvarar Plusgiro BankGiro? Dessutom måste ett 13 tecken långt "överförings-ID" finns med i överföringen men swedbanks meddelandefält rymmer bara 10 tecken! Hur löser man detta?
Fick detta nonsenssvar som inte gjorde mig ett dugg klokare:
Citat:
Ursprungligen postat av Swedbank
Plusgirokonto är Nordeas Plusgiro ( Gamla postgiro) och bankgiro är en helt annan sak.
Kan det inte vara ocr nummer som du ska uppge och det får i så fall plats i den rutan som står ocr nr. Du kan föra över till bankgiro numret under Betala/överföra - pg/bg och där välja ny mottagare och sedan följa instruktionerna.
Under överföringar finns två alternativ; "Överföringar konton" och "Överföringar från egna pg-konton", så jag valde pg-konton den här gången.
Det enda som finns där är ett formulär för att överföra "från eget plusgirokonto till eget bankkonto", den tar inte emot PayPals BankGiro-nummer, det är fortfarande plusgirokonto som ju inte alls var samma sak som BankGiro, meddelandefältet rymmer fortfarande bara 10 tecken och något OCR-nummer ser jag inte skymten av. Vad i helvete, är jag så dum eller är de helt inkompetenta, och framförallt, hur fixar jag det??