2017-01-09, 17:52
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Givetvis kan man det. Jag har nått mitt ekonomiska mål och är tekniskt sett ekonomiskt oberoende. Tjejen har dock något år kvar så jag bygger kapital en stund till. Chefen är underrättad, det är dags att han börjar fundera på hur han ska ersätta mig.

En vinter kvar i Sverige för mig.
Var bär det av härnäst? Och grattis!
Citera
2017-01-09, 21:35
Bannlyst
Lev ekonomiskt,

Att tjäna mycket är föga värt om du inte har låga kostnader/utgifter
Citera
2017-01-10, 10:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Var bär det av härnäst? Och grattis!
Tack!

I år blir det en kortare runda till Västindien och en till Kina, det som är planerat just nu. Antagligen blir det inte mycket mer än så nu på upploppet.
Citera
2017-01-10, 11:22
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Tack!

I år blir det en kortare runda till Västindien och en till Kina, det som är planerat just nu. Antagligen blir det inte mycket mer än så nu på upploppet.
Jag menar var det bär av när du/ni lämnar Sverige för gott? Om jag inte missförstod dig.
Citera
2017-01-10, 13:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Jag menar var det bär av när du/ni lämnar Sverige för gott? Om jag inte missförstod dig.
Tänkte försöka ta mig jorden runt utan att flyga. Har gjort liknande resor förr men aldrig ett helt varv. Hålla sig i billigare länder; Östeuropa, Centralasien, Indien, Sydostasien, ta sig över Stilla Havet på något sätt, Sydamerika, Afrika och hem igen. Ca 5 år gissningsvis men någon tidsgräns kommer inte att finnas.

Hur länge man stannar på olika ställen beror mest på visumregler och lite på klimatet. Lätt i Östeuropa, komplicerat i Centralasien.

Regler och säkerhetssituationer ändras dock ganska ofta nuförtiden, det känns inte lika stabilt som för fem år sedan i vissa områden så planen är inte på något sätt fastställd.
Citera
2017-01-10, 13:33
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Tänkte försöka ta mig jorden runt utan att flyga. Har gjort liknande resor förr men aldrig ett helt varv. Hålla sig i billigare länder; Östeuropa, Centralasien, Indien, Sydostasien, ta sig över Stilla Havet på något sätt, Sydamerika, Afrika och hem igen. Ca 5 år gissningsvis men någon tidsgräns kommer inte att finnas.

Hur länge man stannar på olika ställen beror mest på visumregler och lite på klimatet. Lätt i Östeuropa, komplicerat i Centralasien.

Regler och säkerhetssituationer ändras dock ganska ofta nuförtiden, det känns inte lika stabilt som för fem år sedan i vissa områden så planen är inte på något sätt fastställd.
Aha, nej det har varit turbulent i en del områden men du hittar säkert en jättebra resplan, om inte innan så allteftersom.
Citera
2017-01-17, 18:02
Medlem
Citat:
Givetvis kan man det. Jag har nått mitt ekonomiska mål och är tekniskt sett ekonomiskt oberoende. Tjejen har dock något år kvar så jag bygger kapital en stund till. Chefen är underrättad, det är dags att han börjar fundera på hur han ska ersätta mig.

En vinter kvar i Sverige för mig.
Övergav du ditt gamla användarnamn och skapade ett nytt för att markera brytpunkten eller dagen när du blev ekonomiskt oberoende?
En nystart så att säga.
Eller?
Citera
2017-01-17, 18:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superskurk
Övergav du ditt gamla användarnamn och skapade ett nytt för att markera brytpunkten eller dagen när du blev ekonomiskt oberoende?
En nystart så att säga.
Eller?
Nästan Jag hade lovat mig själv att sluta skriva på Flashback den dagen infann sig. Jag har för länge sedan glömt lösenordet, som jag registrerade med engångsmail. Det var inga större problem så länge man aldrig blir utloggad men i takt med att man byter telefon och dator så blev det färre enheter kvar. Men jag brydde mig inte, jag skulle ju ändå snart sluta skriva

Jag har fortfarande en virtuell maskin där mitt gamla konto är inloggat men någon dag ryker väl den också.
Citera
2017-01-17, 21:30
Medlem
Bossks avatar
Många rika svennar har blivit det pga räntorna. Alla 60-70 talister som ägde schysta kåkar innan räntorna föll.. Flyttar in till stan + en ny Tesla.
Citera
2018-02-28, 22:41
Medlem
Genom att flytta till Örebro. Det är tydligen där de flesta miljonärerna bor. Stockholmarna får slänga sig i väggen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6896467
Citera
2019-01-17, 11:38
Medlem
Jag blev miljonär på kryptovalutor på ca 5 veckor men pga oerfarenhet sålde jag inte i tid och förlorade 1.1 miljon kr. Så jag är inte miljonär längre. Men vilken galen månad det var. Har i alla fall fortfarande gått plus på det och siktar fortfarande på en McLaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in