2016-04-03, 17:54
Medlem
Tammers avatar
Har länge haft hojen försäkrad hos Folksam, men bytte för några år sen till IF och det blev klart billigare. Kollade nu på Bilsport & Mc:s försäkring, och det var ungefär halva priset mot IF. Riktigt billig. Är det nån som har erfarenhet av Bilsport & Mc, är de ok att ha att göra med?
Citera
2016-04-03, 18:01
Medlem
Hur bra som helst. Det finns ett bolag som heter Svedea också, kolla pris även där.
Citera
2016-04-03, 22:47
Medlem
Bilsport MC funkar fint. Bytte från dem när Svedea slog sig in på marknaden och satte lågt pris för att ta marknadsandelar. Kolla även hos ditt hojmärke om dom har en märkesförsäkring nånstans. Min triumphförsäkring (via länsförsäkringar) blev lägre än svedea (som var lägst för mig annars).

Det är oftast värt att kolla över och jämföra pris varje år. Ibland har bolagen ändrat sina policys, och ibland förändras premien beroende på hur gammal hojen är.
Citera
2016-04-05, 14:57
Medlem
bonobonos avatar
Svedea var överlägset billigast och bäst för mig, och dom flesta jag känner har också bytt till dom. Hade Länsförsäkringar tidigare.
Citera
2016-04-06, 13:22
Medlem
copes avatar
Har en Suzuki och har då suzukis egna märkesförsäkring som går via folksamlingar eller om det var länsförsäkringar.
Jämförde med svedea och då var det samma pris.

Citat:
Ursprungligen postat av 219386
Hur bra som helst. Det finns ett bolag som heter Svedea också, kolla pris även där.

De jag har kör med samma summa hela året oavsett om man ställer av motorcykeln under vintertid.
Gäller detsamma med svedea?
Citera
2016-04-11, 19:43
Medlem
Tammers avatar
Det fick bli Bilsport & Mc, otroliga 500:- i årspremie för halvförsäkring. En tredjedel av IF, som ändå var billigare än Folksam. En gammal hoj, ska väl påpekas. Den är över 30 år gammal, och jag är över 50.
Citera
2016-04-11, 21:41
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Försäkringsbolag: Bilsport & MC. Helt klart nöjd men å andra sidan har jag inte råkat ut för att behöva utnyttja försäkringarna ännu.

Yamaha TZR 125 - 644 kronor per år halvförsäkring.
Yamaha XV535 Virago - 1.050 kronor per år halvförsäkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in