• 1
  • 2
2005-11-20, 22:51
Medlem
Nomoss avatar
allt fler tjejer skär sig och allt fler killar super skallen av sig
Citera
2005-11-20, 23:15
Bannlyst
inte i min umgängskrets.
Citera
2005-11-21, 00:44
Medlem
Bensos avatar
Så nu är men tjej också?
Citera
2005-11-21, 01:35
Medlem
Lost dreamers avatar
Jag har skrivit detta i många trådar känns det som, men:

Jag brukar vissa dagar då jag vill komma ur "dödskänslan", dvs en "icke-känsla", som att vara död, och vilja dö; genom att nita väggen på vägen hem stenhårt med varje knytnäve så jag blöder, och mina knogar går nästan sönder(ja, ni vet sån där vass knagglig vägg), varför??
Därför jag mår BÄTTRE av att känna det än att inte kunna få bort fokus på de tankar som driver mej in i mörkret. Dessutom får man endorfiner av smärta. Man känner att man lever helt enkelt...jag gör det allt oftare..mina händer är nog rätt härdade nu.

Jag förstår beteendet delvis genom självupplevelse...så sammanfattar jag det.

//M---------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------
edit: Jag gör det för jag hatar mej själv och jag har alltid hatat mitt utsende, ända sedan min skönhet lockade till sig en man 50 år äldre än jag. Jag HAR gjort en del värre saker mot min stackars hud och mina ben.
Citera
2005-11-21, 01:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Allt fler tjejer skär sig själva
Skandal! Vi måste kvotera in killar!
Citera
2005-11-21, 02:41
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Skandal! Vi måste kvotera in killar!

hehe..WORRD NEM
Citera
2005-11-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearOfFour
men det är ju fortfarande endast av de uppmärksammade fallen.
jag inbillar mig att det är fler tjejer som erkänner det, än killar, mycket just för att det har blivit en djävla modegrej att vara depressiv och "djup" (läs: skära sig), främst bland tjejer.. men visst, säkerligen är det fler tjejer än killar som skär sig, men jag tror inte att det handlar om så mycket som fyra gånger vanligare bland tjejer än killar.
men det är som sagt endast vad jag tror, jag är inte direkt någon expert inom området, heh.
Men även om det är så många som fyra gånger mer, är det 20 % killar. Medan media får det att låta som bara flickor skulle drabbas, som om det vore livmodercancer.

Jag vågar länka till min egen text om ämnet, som jag kanske bygger på någon dag. http://www.flashback.org/showthread.php?t=255696
Citera
2005-11-21, 16:17
Medlem
a4swes avatar
Som alla former av subkulturellt och anti-socialt betende bör detta botas med en helt ny struktur på hur våra barn uppfostras.
Givetvis skall fokus tas från föräldrarna och läggas på ett obligatoriskt dagis.
Vidare skall den tidiga skolan lägga fokus på social uppfostran och självförverkligen.
Det är där problemet ligger, våra ungdomar idag har ingen vägledning och lyckas inte finna sin plats förän långt senare i livet.
Om vi hjälper dem på traven lite samt låter dem finna något i vilket de kan lägga ner sin person så skall ni nog se att det går bra.
Genomgående för de som går från att vara "vanligt" tronårsdeprimerade till att skära sig i armarna är att de inte har någon form av aktiv eller social sysselsättning på fritiden.
Det kravet vi skall ställa på våra ungdomar är: Engagera er! I vad som helst, bara det är kreativt och socialt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in