2016-03-31, 14:56
Medlem
Ennummerillas avatar
Jag vet inte vilket forum som är lämpligast för denna tråd, så lägger den här.

Vad har hänt på Malmö C?

http://www.sydsvenskan.se/trafik/trafiklaget-i-skane/

Det står på sydsvenskan att det är en obehörig person på spåret nära kontaktledningen.

Men jag åkte över frihamnsviadukten (tror jag bron heter som går över spåren) för ca en timme sedan. Då var det ett jäkla pådrag med flera polisbilar och polisbussar nere mellan spåren och en som stod uppe på bron, det var två brandbilar inne på spårområdet, det var flera andra fordon med orangea markeringar... kanske ett 40-tal människor med orange overaller som stod och väntade på något. Det var fullt med poliser och brandmän som gick omkring på bron och nere bland spåren.

Min fråga är, blir det så här stort pådrag av en person som genar över spåren eller är det något mer som pågår? Att insatsen skulle hålla på i över en timme för att det är en tjomme som är inne och knatar på spåren, det känns väl ineffektivt även för den svenska polisen...

Min första tanke var att någon hoppat ned från bron på spåren.. alternativt koppartjuvar. Eller är det en galning som hotar att ta livet av sig genom att bli en mänsklig french fry?

Är det någon som vet vad som hänt?
Citera
2016-03-31, 15:46
Medlem
f30malmos avatar
Låter tyvärr som någon sitter fast, död eller levande.
Citera
2016-03-31, 15:47
Medlem
f30malmos avatar
Självmordsförsök gissar jag.
Citera
2016-03-31, 16:23
Medlem
Det var en person som klättrade upp på en tågvagn och ville ta livet av sig.
Citera
2016-03-31, 16:37
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo

Ok, det förklarar ju att det blev en mer långdragen insats. Hoppas det slutade väl.
Citera
2016-03-31, 17:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Var du med?
Såg du personen?
Citera
2016-03-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Var du med?
Såg du personen?

Nä, var inte där. Men eftersom jag jobbar på järnvägen så var det den info jag fick.
Citera
2016-03-31, 17:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Nä, var inte där. Men eftersom jag jobbar på järnvägen så var det den info jag fick.

Ok, förstår då. Var själv fast på tåg, brukar vara självmordsgrejor då. Hoppas personen är okej.
Citera
2016-03-31, 19:26
Medlem
Glisseurs avatar
fy helvete, satt på tågstationen i Alvesta i 2 timmar tack vare detta. Hoppas personen ifråga mår bra dock.
Citera
2016-03-31, 23:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
fy helvete, satt på tågstationen i Alvesta i 2 timmar tack vare detta. Hoppas personen ifråga mår bra dock.

Hörde många som klagade över att folk väljer att ta livet av sig med tåg och att de borde verkligen välja något annat sätt. Blev ganska illa berörd.
Citera
2016-03-31, 23:56
Medlem
Är det någon som vet om man kan få in polisradion i Malmö via internet?
Citera
2016-04-01, 08:25
Medlem
Denna person verkar ha varit i gång länge. Åkte med tåget i början av mars och då var de också tvungna att stoppa mellan Lund och Malmö för att då hade någon försökt ställa sig framför tågen. Pratade då med en biljettkontrollant och hon sa att bara någon vecka innan hade samma person försökt göra likadant, ta sitt liv genom att bli påkörd av tåg.

Verkar som denna pellejöns verkar hålla på fortfarande. Kanske efter att ha suttit lite på akutpsyk så fortsätter försöken. Hade varit konstigt om flera olika personer försökt ta sitt liv på liknande sätt inom kort tidsram. Malmö kan vara hemskt men så jävla hemskt är det inte.

Polisen bör väl låsa in honom på psykkliniken på SUS Malmö och sätta någon att ha extra koll på honom. Det måste ju definitivt vara billigare än att hålla på och stänga tågförbindelserna flera gånger i månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in