Resultat:
0%
röster
2006-09-18, 14:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaken
Erik är helt enkelt inte kapabel att bemöta argumenten med logik och fakta utan måsta använda hot och bespottningar. Det säger en del om hur desperat han är

btw.. jag gillar Rumsfelds version
Jag gör ju inget annat. Du måste skoja. Hur många gånger har jag inte bjudit in dig till debatt, men du bara försvinner hela tiden.
2006-09-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Om man verkligen vill kan man rösta nej hur många gånger man vill. Till skillnad mot i riktiga val/opinionsundersökningar.
Vem bryr sig fuska en liten Aftonbladsundersökning? Har du några bevis(annars avfärdas du som en foliehatt)?
2006-09-18, 14:46
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy
JA, jag står fast vid att han av misstag försa sej. Precis som Rumsfeldt gjorde!

Se följande länk och lyssna:

Bush TELLS of planted EXPLOSIVES INSIDE THE WTC!

http://www.911blogger.com/node/2933 ---> [500kB mp3 audio snippet

hehe ÄGD?

The "operatives" planted explosives... how ludicrous is that?
LÄR DIG ENGELSKA! Läs hela talet och kom tillbaka senare. Talet finns på vita husets hemsida. Inget konstigt med det talet, även om jag inte håller med Bush i det över huvudtaget. Men du har feltolkat. Du kanske kan låta en kompis översätta till dig.
2006-09-18, 14:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Så du menar alltså att just Pentagon var byggd på ett sånt sätt att om ett stort flygplan skulle köra igenom den, så skulle det inte eftelämna några hål efter vingarna och stjärtfenan?

Nej, jag menar att man inte bör jämföra olika byggnader om de är byggda på olika sätt. Det var precis vad jag skrev.

Pentagon fick för övrigt skador av vingar, motorer och sånt, men givetvis fanns det inte lika mycket moment bakom, det är exempelvis rimligt att anta att vingarna knäcktes i samband med kollisionen. Eller menar du att vingar är okrossbara och borde göra hål i väggen precis som i tecknade filmer?
2006-09-18, 14:48
Medlem
Erik1974s avatar

http://www.flashback.org/showpost.php?p=5067818&postcount=7335

Så länge du inte möter mig i en debatt så kan du hålla käften och dra här ifrån. Jag har mött dig med respekt HELA tiden, men tålamodet tryter.
2006-09-18, 14:49
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att just Pentagon var byggd på ett sånt sätt att om ett stort flygplan skulle köra igenom den, så skulle det inte eftelämna några hål efter vingarna och stjärtfenan?

Den arkitekten skulle jag bra gärna vilja anlita när jag bygger mitt hus...WOW, planet flyger igenom mitt hus, men det är ingen fara, det blir inga hål efter vingarna eller stjärtfenan...
Din komediserie är som mest underhållande när du inte bara visar hur lite du förstår av grundläggande fysik utanför de tecknade filmernas värld, utan dessutom poängterar denna okunskap i upprepade inlägg.

Vi kan ta ett exempel på din nivå. Tänk dig att Robin Hood och hans tappra gossar håller på att storma kungens slott och måste slå upp de stängda slottsportarna. Vad tror du fungerar bäst som murbräcka: en flygplanskropp eller en flygplansvinge? Förstår du kanske även varför det ena är bättre än det andra?
2006-09-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ja pilutta dej va.

Cheers,
SLOB
Jag pratade om dina länkar som inte fungerade.
2006-09-18, 14:52
Medlem
Citat:
Problemet med där du påstår att "planet" flög in, är att där syns inget hål varigenom flygplanskroppen skulle ha penetrerat...

Sorry...
Mankan, det där är samma bild som du själv nyss länkade till med kommentaren att det var ett hål där.
2006-09-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy
JA, jag står fast vid att han av misstag försa sej. Precis som Rumsfeldt gjorde!

Se följande länk och lyssna:

Bush TELLS of planted EXPLOSIVES INSIDE THE WTC!

http://www.911blogger.com/node/2933 ---> [500kB mp3 audio snippet

hehe ÄGD?

The "operatives" planted explosives... how ludicrous is that?
Du har alltså inte hört talet. Hade du gjort det så hade du hört att han inte säger någonting om sprängämnen i WTC. Du har bara läst killens rubrik och antagit att han hade rätt, och därefter klippt och klistrat och lagt till lite smileys.

Om killen säger att han har en vit mössa på sig medan han står framför dig med en blå mössa på, tror du på honom då?
2006-09-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag är djärv och påstår att det kapade planet med Hanjour bakom "ratten" styrde in planet i pentagon.
Är du allvarlig? Tror du verkligen att Hani skulle klara av det?
Citat:
- De drygt 200 vittnen som såg ett stort plan träffa pentagon med mycket hög hastighet.
Vittnen ger ofta en väldigt oklar bild om vad som har hänt. Speciellt om ett flygplan eller missil svävar förbi i mer än 500MPH.
Citat:
- De samtal som finns mellan passagerare och dess anhöriga.
Redan debunkat
Citat:
- Skadorna som finns på pentagon. Lykstolparna, generatorn och skadan på muren.
Kan var fabricerat. Varför kapades inte lyktstolparna av, eller varför böjdes de bara minimalt?
2006-09-18, 15:45
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Du har alltså fortfarande varken sett eller läst om universitetets undersökning som du själv länkade till? Och du har inte heller läst mitt inlägg som du nyss quote:ade? Vad är det då för mening med att diskutera?

Jag kan citera igen om du har problem med de långa meningarna:

"the plane itself is like a sausage skin. It doesn't have much strength and virtually crumbles on impact"

Var WTC-tornen byggda på samma sätt som Pentagon? Nej. Av samma material? Nej. Är det svårt att förstå att alla väggar i alla byggnader inte har samma hållfasthet? Nej.

Mankan, den här tråden har pågått i flera år nu. Har du fortfarande inte lärt dig vilka bilder som visar vad? Bilden du länkar till är från andra våningen. Här är hela bilden:

http://www.adelaideinstitute.org/images/photos/Pentagon3.jpg

Hålet på bilden är alltså övre delen av inslagsplatsen där just stjärtfenan och toppen av flygplanskroppen träffade. Vingarna träffade där vattenstrålen är och gick i småbitar. Alla rapporter och simuleringar som har diskuterats här har visat just detta. Hur har du kunnat undgå det i flera år?

"the plane itself is like a sausage skin. It doesn't have much strength and virtually crumbles on impact"

Jo, men likväl visar simuleringen att både vingar, motorer och stjärtfena ska ha penetrerat Pentagon, vilket INTE låter sig göras utan att det blir hål...

Så om stjärtfenan träffade där och gick igenom Pentagon, som simuleringarna visar, så borde det ha synts inslagsmärken OVANFÖR det där hålet på bilden, eftersom stjärtfenan når 14 METER över marken!!!

Dessutom verkar ni troende inte ha någon gemensam grund att stå på, då Erik menar på att själva kroppen penetrerade ett antal meter till vänster om det där hålet...

Sorry, men era groteska konspirationsteorier håller inte för närmare granskning...
2006-09-18, 15:48
Avslutad
Citat:
Är du allvarlig? Tror du verkligen att Hani skulle klara av det?
Ja, eftersom det faktum att Bernard, som ägde Cessnastället, inte tvivlade en sekund på att Hanjour skulle kunna sikta ett plan in i en byggnad om han väl fick kontroll över ett plan som redan var luftburet.

Citat:
Redan debunkat

Citat:
Alexa Graf, AT&T spokesperson, said systems are not designed for calls from high altitudes, suggesting it was almost a fluke that the calls reached their destinations.

“On land, we have antenna sectors that point in three directions — say north, southwest, and southeast,” she explained. “Those signals are radiating across the land, and those signals do go up, too, due to leakage.”

From high altitudes, the call quality is not very good, and most callers will experience drops. Although calls are not reliable, callers can pick up and hold calls for a little while below a certain altitude, she added.

http://telephonyonline.com/wireless/ar/wireless_final_contact/

Det har blivit verifierat MÅNGA gånger att det 2001 var möjligt att ringa hjälpligt med mobil från plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in