2016-03-28, 20:56
Avslutad
Jag förstår det inte. FB vill ju framstå som proffisionellt och duktigt igenom att hålla KFK (kvalité före kvantitet). Men ändå samlas det skräp så som avstängda användare och inlägg som har sjukt låg kvalité samt trådar som ligger så djupt ned (old) så helvetet framstår som högt upp.

Är det inte dags med vårstädning?
Hur skulle det vara om FB låser upp alla gamla användare för att just slippa just att de avstängda "drar ner" ryktet för FB?

Mvh
Uncle Tom
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-03-28 kl. 20:58.
Citera
2016-03-28, 21:14
Medlem
Exakt vad är du ute efter? Inläggen kommer inte försvinna bara för att en användare blir avstängd. Det har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Det är heller inte speciellt relevant att tokrensa jättegamla trådar.
Citera
2016-03-28, 21:33
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare

Tvärtom så skulle det göra trådarna svårare att läsa.
Citera
2016-03-28, 21:58
Medlem
Reevess avatar
En stor fördel med att allt ligger kvar är att det blir ett arkiv av det hela. Alla diskussioner som är bra diskussioner och anses ha ett värde bör aldrig raderas.
Citera
2016-03-28, 22:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
En stor fördel med att allt ligger kvar är att det blir ett arkiv av det hela. Alla diskussioner som är bra diskussioner och anses ha ett värde bör aldrig raderas.
Jag instämmer. Vi bör inte radera inlägg och trådar av anledningen att de är gamla.
Citera
2016-03-28, 23:18
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår det inte. FB vill ju framstå som proffisionellt och duktigt igenom att hålla KFK (kvalité före kvantitet). Men ändå samlas det skräp så som avstängda användare och inlägg som har sjukt låg kvalité samt trådar som ligger så djupt ned (old) så helvetet framstår som högt upp.

Hur skulle det vara om FB låser upp alla gamla användare för att just slippa just att de avstängda "drar ner" ryktet för FB?

Mvh
Uncle Tom

En avstängd användare kan ju ha skrivit tusentals inlägg som är både bra och vettiga innan den blev avstängd/bannlyst. Finns ju ingen anledning för oss att radera "bara för att".

Gamla trådar är bra på flera sätt, man kan se över tid vilka ämnen som är populära och hur åsikter utvecklas m.m.

Förstår inte riktigt på vilket sätt det stör dig?

admin5
Citera
2016-03-28, 23:26
Medlem
bainonbais avatar
Citat:

Mvh
Uncle Tom

Tror att du glömmer i liten - men ändå mycket viktig - detalj i det här sammanhanget: En toalett förblir en toalett även efter att du spolat ner skiten. Å andra sidan; toaletter behövs. Var skulle all skit ta vägen - jag menar - om Flashback inte fanns?

Njut av den gamla odören och känn dig som hemma. Och glöm inte bort att hjärtat på dörren är det enda hjärtat många här på Flashback har.
Citera
2016-03-28, 23:35
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Ja som en typ av tidskapsel för framtida generationer.
Citera
2016-03-29, 01:21
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Exakt vad är du ute efter? Inläggen kommer inte försvinna bara för att en användare blir avstängd. Det har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Tvärtom så skulle det göra trådarna svårare att läsa.
Faktum är att vissa äldre trådar ÄR en plåga att läsa, då de ofta innehåller one-liners och trams!
Citera
2016-03-29, 02:20
Medlem
BigFatCones avatar
Det kallas för revisionism och anses vara mycket ofint.
Citera
2016-03-29, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Faktum är att vissa äldre trådar ÄR en plåga att läsa, då de ofta innehåller one-liners och trams!
I nya trådar skulle motsvarande inlägg störa en pågående diskussion. Där har du en skillnad.

Däremot kan jag tycka att trådar borde låsas automatiskt efter en viss tid av inaktivitet.
Citera
2016-03-29, 09:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Mvh
Uncle Tom
Det skulle, precis som BigFatCone säger vara en form av historierevision. Det är helt enkelt inte forumets intention att i efterhand "snygga till" sitt rykte genom sådana åtgärder. Det som har skrivits har skrivits, helt enkelt. Och det är ju som en del av det avtal forumet har med oss användare, dvs att vi kan uttrycka vilka åsikter vi vill om vi håller oss inom regelverket. Att i efterhand börja radera saker, som andra skrivit, ändå för att bättra på ett rykte är inte speciellt snyggt. Ibland är det uselt och ibland är det bra, men det har ändå skrivits och det får man ju respektera.

Jag håller helt med om den hållningen, både som moderator och som användare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in