2021-06-04, 10:45
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Hon har väl helt enkelt inte tid med facebook och twitter just nu, hon är fullt sysselsatt med att ringa runt till arbetsgivare och berätta vad deras anställda har twittrat.

Det verkar nästan om hon medvetet agerar för att tysta oliktänkande röster?
Citera
2021-06-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ja. Trigga folk på twitter, få dem att säga något dumt. Och sen ringa arbetsgivare. Men jag tror inte hennes främsta drivkraft är att tysta folk. Hennes främsta drivkraft är att tjäna pengar på hög invandring och hög kriminalitet. Sen tycker hon att vissa behöver tystas, så att inte debatten tar en riktning som på sikt skulle förstöra hennes affärsmodell.
Citera
2021-06-04, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hon har nog bara tillfälligt inaktiverat sitt konto (precis som med Facebook så kan man få tillbaka kontot om man återaktiverar det inom en månad). Hon sitter antagligen just nu och tokringer Sydsvenskan.

+1 på det. Varför ringer hon Sydsvenskan, har jag missat nåt?
Citera
2021-06-04, 11:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
+1 på det. Varför ringer hon Sydsvenskan, har jag missat nåt?

Jag menade såklart Svenska Dagbladet, där Arpi arbetar på kultursidorna. Skrev fel helt enkelt.
Citera
2021-06-04, 11:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Arpi går igenom en rad exempel som indikerar att så är fallet:
https://ivararpi.substack.com/p/strategin-ar-att-tysta-meningsmotstandare

I Arpis flöde skriver en man som säger sig vara åklagare:
Citat:
Daniel Larson (priv)
@fritidsjuristen
·
3h
🙋🏼‍♂️ Måste tyvärr ärligt erkänna att tuffe jag är en av de som Emma Persson lyckats tysta. Har inte vågat ange mitt perspektiv på konflikten pga Emmas metoder. Vi måste bli bättre på att värna yttrandefriheten i praktiken oavsett politisk åsikt. Detta är inte hållbart. Läs
@Ivarpi
https://mobile.twitter.com/fritidsjuristen/status/1400696799237750785
Citera
2021-06-04, 12:19
Medlem
CyberIngmars avatar
Annika Strandhäll stödjer Emma Persson

https://mobile.twitter.com/strandhall/status/1400710030618398721

Vi har en riksdagsledamot som anser att det är ok att kontakta arbetsgivare för att tysta journalister. Rödgröna är verkligen ett hot mot demokratin.

Hetsa
Starta drev
Kontakta arbetsgivare
=stark kvinnlig röst.
Citera
2021-06-04, 13:17
Medlem
moralhoras avatar
Jag vill glädja alla oroade att Emmas twitter är återaktiverat, dock fortfarande skyddat.

Vet att ni alla blev oroliga där ett tag.
Citera
2021-06-04, 13:22
Medlem
tenebriss avatar
Emma är inte problemet, vekt ledarskap är problemet. So what om hon hör av sig till överordnade, de ska stötta sin personal och avvisa henne.
Citera
2021-06-04, 15:32
Medlem
Drozds avatar
Emma bor i en brf på Linnégatan i attraktiva Linnéstaden. Enligt Wikipedia har stadsdelen 13% utrikesfödda, mot 25% för Göteborg i snitt. Det lönar sig uppenbarligen så bra att arbeta i det asylindustriella komplexet att Emma slipper bo i ett invandrarområde.

Asyljurister brukar salta fakturorna rejält. Staten betalar, så ingen klagar. Så mycket för hennes "aktivism". Den stora frågan är väl om hon gör som Arbogakvinnan och profiterar även på andra sätt på sina klienter...
Citera
2021-06-04, 18:14
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Emma är inte problemet, vekt ledarskap är problemet. So what om hon hör av sig till överordnade, de ska stötta sin personal och avvisa henne.

Exakt detta. Det här måste trummas in hårdare.

Råttor som Emma är inte något stort problem, sådana skitmänniskor finns det alltid.

Det stora problemet är att det hon gör fungerar för att vi har fega och svaga ledare i alla positioner.

En sund reaktion från en chef som blir uppringd av Emma är ju att skratta åt henne och fråga vad fan hon håller på med. Kanske lägger man sedan ut en tweet där man berättar att denna Emma tog kontakt för att försöka få en i personalen sparkad. Så att fler ser hur råttan arbetar.

Att chefer blir nervösa och agerar efter hennes pipa är ju skamligt svagt och visar att de inte besitter några ledaregenskaper över huvud taget. Svagt och ynkligt. Ängsligt och vekt. Byt ut dem.

Råttor som Emma ska ut ljuset.

Bra att Arpi skriver om henne.

Tänk om några fler journalister kunde ha balls nog att hänga på. Oj, visst fan, jag glömde att vi befinner oss i Sverige, här är ju alla fega och räddhågsna. Dessutom tycker säkert 99% av våra värdelösa s.k "journalister" att hon gör rätt. Kräk.

Den här fega människan ska dock fram i ljuset nu, bra början av Arpi.
Citera
2021-06-04, 18:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Annika Strandhäll stödjer Emma Persson

https://mobile.twitter.com/strandhall/status/1400710030618398721

Vi har en riksdagsledamot som anser att det är ok att kontakta arbetsgivare för att tysta journalister. Rödgröna är verkligen ett hot mot demokratin.

Hetsa
Starta drev
Kontakta arbetsgivare
=stark kvinnlig röst.

Vänsters riddare är för sköna. De är så jävla dumma i huvudet att de själva inte ser hur naiva och fartblinda de är. Offerkofter när det passar och nästa stund hota med både det andra.

Emma har tjänat miljoner i sitt arbete. Kan inte den här vänstermuppen debitera 200kr timmen för sitt jobb när hon företräder kriminella invandrare? Nä då är det inte lika kul.
Urholkar systemet, caschar in degen och sedan hånar allt och alla.

Emma är en tragiskt person som verkligen är ansiktet utåt för Narcissism.

Hot och hat är jag emot,men Emma är fan inget offer utan hon har trampat i klaveret en gång för mycket nu där hon inte kan hålla sig sitt eget agerande och ansvar utan nu skyller allt på alla andra.
Citera
2021-06-04, 19:33
Medlem
smoerreboms avatar
Den här kvinnan är ju uppenbart omdömeslös och ansvarslös. Vill man sabba hennes karriär verkar den bästa strategin vara att provocera henne till att göra bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in