2016-03-27, 18:05
Bannlyst
Bara en tanke jag fick, rätt snabbt inlägg:

Ponera att det nu gått 30 år från idag, år 2018 fick X makten och har hållit i den under alla dessa 30 år.

Skulle Sverige vara ett bättre land för kvinnor, mer "kvinnovänligt", hade kvinnorna varit tryggare om:

X varit SD
eller
X varit Fi

Vad tror ni?

Diskutera!
Citera
2016-03-27, 18:11
Medlem
RagingHippies avatar
Svaret är enkelt: FI!

De hade dödat alla män, och därmed gjort Sverige tryggare för de döda männens döttrar.
Citera
2016-03-27, 18:38
Medlem
Stoorhaters avatar
Feministisk känslostyrd regering i 30 år? Det skulle inte finnas kvar något land, tryggt eller otryggt.
Citera
2016-03-27, 18:43
Medlem
Nu är ju "kvinnovänlighet" något mer än bara fysisk trygghet.

Sen är ju inget av scenariona speciellt realistiskt.
F! kan självklart komma till makten men behöver nog samstyre med S ex.
vilket jag tror skulle fungera rätt bra utan alltför stora konflikter.

SD skulle tvingas samstyra med någon annan också och här får vi ju genast allvarlig problem eftersom SD inte har en enda "kompis" bland politiska partier, alla skyr dessa som pesten, och motarbetar dem i alla led. De hade inte haft en chans sitta några 30 år.

Så jag skulle nog säga att F! vid maktborden hade varit ett självklart bättre och mer hållbart regim än någonsin SD.
Citera
2016-03-27, 19:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
F! i makten skulle leda till en invasion av en halv miljon arabiska män per år, sharia lagar inom två decennier och massvåldtäkter tills dess, segregerade tåg, badhus, skolor, välfärdens kollaps och massflykt av kompetenta svenska män (och kvinnor) från landet.

Jag kan inte tänka något sämre alternativ för våra döttrars trygghet.

F! vore kvinnornas värsta mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in