Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Fast? Ja i sex månader om du får gå tiden ut.
Helvete pojkvaser. Väx upp nu. Du har landat ett jobb. Köp en skitbil o när du får fast jobb byter du upp dig. Håll inte på att strula med leasing bara för du får en ny bil.
Standardavtalen gäller för 1500mil/år o du ska pendla. Standardavtalen som lockar in kunderna är snikutrustade bilar med de sämsta motorerna du kan få.
Ps. Ett nej är inget kul o jag hatar onliners
Du generaliserar så det står det härliga till här. Det du skriver är absolut inte sant. Det är precis som vid alla andra bilaffärer du kan hitta erbjudanden som är bra eller mindre bra. Bara att sätta sig in i vilket utbud som finns.
Dock håller jag med dig om att man INTE ka ha en privatleasing om man ska pendla, för dom där 1 500 milen rullar på fort, dock kan man få in i avtalet att man betalar lite mer varje månad och får köra fler mil.
Nu vet jag inte om det står någonstans hur gammal TS är, men är man i 20-årsåldern är det nog inte så bra att privatleasa en bil med tanke på att man kanske inte är så rädd om bilarna i den åldern. Då kan det bli dyrt när man ska lämna tillbaka bilen efter leasingtiden tagit slut.