2016-03-27, 14:15
Medlem
Ber om ursäkt om tråden hamnat fel, visste inte vart jag skulle placera den.

Jag reser iväg om ett par dagar med mor min, till nordafrika på semester.
Är snusare och tänkte därför köpa med mig en stock och packa ner i väskan.
Den fjantiga lilla grejen är att min mamma inte vet om att jag snusar, och det skulle
blir ett sånt onödigt tjaffs om hon fick veta detta som tandläkare, därför har jag valt
att inte säga något. (Kör ofta på mini eller slim, syns därför inte).
Är det några konstigheter med att ta med sig snus i resväskan? Tänker inför tullen eller liknande?
Vill gärna inte stå där på flygplatsen och behöva förklara mig varför jag har med mig en stock snus i min väska framför morsan..
Förtullar man nikotin? Sorry, reser sällan och har otroligt dålig koll på detta, därav min trådstart.

Mvh
Citera
2016-03-27, 14:23
Medlem
Inga konstigheter alls. Har tagit med mig snus till NZ, vilka har enormt mycket hårdare tullar än norra Afrika.
Citera
2016-03-27, 14:32
Medlem
seattles avatar
Har åkt med bekanta snusare till rövhålslandet Tunisien och det var inga problem, bara vara tydlig med att det är tobak och så. Tullen där är för övrigt väldigt mycket slappare och sämre än i Europa.
Citera
2016-03-27, 14:35
Medlem
Tack för snabba svar.
Då de skannar väskorna, kan det vara så att de ifrågasätter vad det är osv?
Just det momentet jag är lite skrajj för, att stå där med mamma och behöva förklara mig att det är tobak jag har med mig. Med andra ord - se de en stock snus eller ett par dosor med snus liggandes bland mina kläder i väskan som något de vill ifrågasätta / kolla vidare på?

mVH
Citera
2016-03-27, 15:25
Bannlyst
Eftersom att din mamma är tandläkare så vet hon att snusare generellt har mindre hål en någon som inte snusar rökare däremot är det värre med tandlossning och en jävla massa rotfyllningar.
Citera
2016-03-27, 16:37
Medlem
Inga problem med att få in en stock snus in i Marocko iaf.
Citera
2016-03-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tack för snabba svar.
Då de skannar väskorna, kan det vara så att de ifrågasätter vad det är osv?
Just det momentet jag är lite skrajj för, att stå där med mamma och behöva förklara mig att det är tobak jag har med mig. Med andra ord - se de en stock snus eller ett par dosor med snus liggandes bland mina kläder i väskan som något de vill ifrågasätta / kolla vidare på?

mVH

Du kan ju säga att det är godis
Det enda misstänksamma är formen på förpackningen. Finns ingen droghund som hade sniffat till sig något eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in