2016-03-27, 10:35
Medlem
Som ovan,vad ska jag göra för att kunna köra till verkstad för översyn och senare bes,varit avställd och obes länge,vill prova gärna I helgen,om dagsböter för någon överträdelse säg till varje sådan 760kr för mig av bitter erfarenhet..
Citera
2016-03-27, 11:41
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Som du skriver själv, ställ på och försäkra så är du säker.
Sen få du köra den till och från besiktningen iaf (såvida inte körförbudet gäller något allvarligt fel t.ex. bromsarna).
Citera
2016-03-27, 11:43
Medlem
Inga svar ännu,nu dock skaffat trafikförsäkring och fått bekräftat att den gäller från nu,ska nu försöka ställa på via transportstyrelsens hemsida om det lyckas och jag kör bilen är det värsta som hander att jag torskar för framförande av fordon med körförbud och är det bara ordningsbot o inte dagsbot på det?
Citera
2016-03-27, 11:46
Medlem
Tack Motorhead såg inte Din kommentar så då är det som jag skrev sist?Ordningsbot om jag skjutsar Farsan I byn i den gamla 59a han ägde 59-73 som jag nu återbördat i familjen får väl snacka med kompis med verkstad att ok saga på väg dit om polisen kommer..
Citera
2016-03-27, 12:22
Medlem
smurflers avatar
Du får köra bilen kortaste väg till besiktning även om bilen är avställd. Med vissa garageförsäkringar får du även köra den till verkstaden.
Citera
2016-03-27, 12:42
Moderator
Trixtons avatar
Dagsböter får du inte för att du kör en obesiktigad bil, så det är lugnt. Det kostar 1500 kronor vill jag minnas, men googla obotskatalogen så lär du finna beloppet där.
Citera
2016-03-27, 16:08
Medlem
Tack för råd!Nu kört runt i byn med min 91 årige Far som köpte bilen ny -59 och sålde -73,hans första tur i den på 43 år och min också,jag var 9 år då den såldes och hade bara kört upp o ner på trailer o ut o in på gården till idag.
Citera
2016-03-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganify
Tack för råd!Nu kört runt i byn med min 91 årige Far som köpte bilen ny -59 och sålde -73,hans första tur i den på 43 år och min också,jag var 9 år då den såldes och hade bara kört upp o ner på trailer o ut o in på gården till idag.

Later som en harlig vartur bade for dig och pappan din. Far man fraga vad det ar for bil och hur du lyckades spara upp den 40 ar senare?
For 1973 hade man val lans-skylt..eller kom ABC123 redan 1970?

MvH
Citera
2016-03-27, 17:15
Medlem
Der är en Amazon Sport -59 a med B16 b o dubbla su,jag publicerade en bild på facebook forum om fordonshistoria i mitt län där jag satt vid bilen,undrade om den kunde finnas kvar och nämde sista nya reg nr,minuter senare sms ade kompis att den sålts från mitt län i Juli-15,fick namn på ny ägare 45 mil bort,ringde honom omgående o han var en sann motorman som undrade om jag ville köpa åter,var upp i tjänsten och passade på att titta veckan senare o ännu nästa vecka åter med trailer och tog hem den.Hade funnits i mitt län hela tiden sedan -73 men jag trodde den skrotats för åratal sedan när den såldes var jag 9 år o betraktade den som skrot,de köpte då en ny 144a som jag avgudade,har även kvar deras sista bil som hela tiden funnits i familjen,en 244GL-76 som bara gått 17000mil,Amazonen gick för egen maskin 45 mil till nye ägaren sommaren -15 men jag fegade o trailade då det var senhöst och vinterhjul saknades.
Citera
2016-03-27, 17:16
Medlem
Den hade fått nya skyltar -73,men jag har kvar gamla läns nr dock tyvärr ej skylten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in