2016-03-27, 00:03
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Kan man vara både vegan och för abort samtidigt utan att visa dubbelmoral i frågan? De allra flesta veganer i samhället verkar återfinnas på vänsterskalan i samhället bland Miljöpartiet, VPK och F! som förespråkar kvinnors rättigheter med abort.

Men finns det ett hyckleri? Går det ens att vara pro-choice och vegan samtidigt? Eller är det helt olika saker? Räknas människor in i begreppet om veganism?
Citera
2016-03-27, 00:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
En organisk klump på 2 månader kan ju inte känna något då den inte har någon hjärna, medan djur har hjärna som sänder smärtimpulser.

Tror inte att du funnit någon motsägelse här, lika lite som det är en motsägelse att vara emot abort och för dödsstraff som några abortförespråkare påstår.

Jag är själv både för abort och dödsstraff, inte är jag vegan men jag respekterar veganer. Där har vi moralister som faktiskt agerar efter deras ideal, vilket jag alltid respekterar.
Citera
2016-03-27, 00:46
Medlem
Hur tänkte du här?
ska vi börja odla foster så du kan få sy dig en fin liten hudT-shirt i äkta babyskin?
och käka äkta rökt homo sapiens skinka på dina frukostmackor?

Veganer är emot exploatering och "industrialiseringen" av djur.
har inget med abort att göra.
Citera
2016-03-27, 01:17
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Veganer är emot exploatering och "industrialiseringen" av djur.
har inget med abort att göra.

Hahaha
Feminister är för exploatering och industrialisering av män. Det ante mig.
"Män är djur", har jag för mig att feminismen sade.
Citera
2016-03-27, 19:00
Medlem
Sasha08s avatar
Vad jag hört veganer säga så är de för abort, de brukar säga att jorden är överbefolkad och att det finns massa barn på barnhem som behöver föräldrar, så vill man inte ha barn ska man inte föda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in