2016-03-31, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Är inne på alternativa mediciner mot min UC och kollade upp CBD-olja och kapslar. Verkar lovande, då det inte är klassat som narkotika.

Har trappat ner på min medicin som i början var 4 tabletter, nu 1 och på fredag
2 år med skiten men man blir deprimerad.

Uppdatera gärna om ni har egna erfarenheter / tips gällande CBD.

Vad är UC ursäkta frågan. jag har kört 2 dagar och trappar upp nu. sakta. pterkommer så fort jag märker resultat om det nu märks. Håller mig skeptisk men förväntansfull och väntar inga mirakel iaf så det ej bara blir placebo som kostar skjortan.

finns ju fler trådar och en del studier jag ska lägga upp i denna under dygnet när jag hinner.
Citera
2016-03-31, 19:22
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Vad är UC ursäkta frågan. jag har kört 2 dagar och trappar upp nu. sakta. pterkommer så fort jag märker resultat om det nu märks. Håller mig skeptisk men förväntansfull och väntar inga mirakel iaf så det ej bara blir placebo som kostar skjortan.

finns ju fler trådar och en del studier jag ska lägga upp i denna under dygnet när jag hinner.

Ulcerös Kolit, inflammerad tarm, kronisk.
Citera
2016-06-16, 17:48
Medlem
tnkns avatar
Någon som har beställt från Xtraktion.com? La precis en beställning på deras CBD paste. Låter lovande enligt deras beskrivning så ska bli spännande att testa.
Citera
2016-06-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Ni som köpt från cbdolja.com

Känner ni någon skillnad av oljan?

Svårt att säga ärligt talat, eftersom jag dagligen vape'ar strains med en del CBD i redan. Men visst, vid större doseringar så kan jag märka av att man blir lite numm i fingrar och händer - fysisk smärta förminskas är min främsta observation.

Har testat Charlotte's Web (höghalt av CBD), och det är verkligen fascinerande att man får just denna body-effect (ganska påtagligt också, förvisso rökte jag kanske 1g joints då) men är helt klar i knoppen.
Citera
2016-06-21, 00:41
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Svårt att säga ärligt talat, eftersom jag dagligen vape'ar strains med en del CBD i redan. Men visst, vid större doseringar så kan jag märka av att man blir lite numm i fingrar och händer - fysisk smärta förminskas är min främsta observation.

Har testat Charlotte's Web (höghalt av CBD), och det är verkligen fascinerande att man får just denna body-effect (ganska påtagligt också, förvisso rökte jag kanske 1g joints då) men är helt klar i knoppen.

Ja charlottes skulle man haft!
Citera
2016-06-22, 13:29
Medlem
weediaans avatar
Chris, men nu för tiden springer snuten runt och river ner bodarna :/
Citera
2016-06-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Chris, men nu för tiden springer snuten runt och river ner bodarna :/

Och försäljningen är uppe igen en timme eller två senare - precis som alla andra gånger...
Citera
2016-06-30, 14:54
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Och försäljningen är uppe igen en timme eller två senare - precis som alla andra gånger...

Ah jo det är sant, ibland bara några minuter senare. Men jag blir rätt nojjig eftersom jag har redan haft några incidenter med danska polisen efter jag har varit på Chris:/
Citera
2016-07-13, 21:21
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
kändes så. oseriösa som fan vad det verkar.

fick min olja idag . började med 2 droppar.

har ni seriöst märkt skillnad? har bråck, magsår och vad jag tror inflammerad tarm eller något. också lidit av ångest och depression.

hoppas detta kan hjälpa med andra naturliga läkemedel och rätt kost.
Har du märkt något än?
Citera
2016-07-13, 23:24
Medlem
jalmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Har du märkt något än?

yess, jag undrar också?
Citera
2016-07-21, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Har du märkt något än?

Citat:
Ursprungligen postat av jalmen
yess, jag undrar också?

Sover mycket bättre, min mage mår bättre. piggare på morgonen. Placebo eller ej vet jag inte. Oljan är dyr men kommer fortsätta ett tag till, sen sluta och se effekterna.
Citera
2016-07-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, men THC är, och en del av dessa oljor har THC i sig.
Dock verkar man inte ha rett ut helt om minimängder av THC är att klassas som narkotika.
Många vidhåller att det räcker det är under 0,2%, så ska det vara lugnt.
Men när man läser läkemedelsverkets syn på det, så säger dom det är narkotika om det innehåller THC oavsett hur stor mängden är.

Man tog han såkallat "Cannabisdoktorn" i Malmö med 0,5L CBD olja.
Men vad som skedde här har jag inte lyckats luska ut.
Om man la ner utredning och gav tillbaka oljan, eller vad man nu gjorde.
Det har jag inte en susning om, någon annan som har?

http://www.lagboken.se/dokument/Laga...is%20fr%C3%B6n

Står inget om THC= <0,2%. Det e lite lummigt det där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in