2016-03-23, 23:02
Medlem
Det handlar inte om Afghaner. De må vara många, men runtom i Mölndal har de inget inflytande på något sätt. Detta är säkra källor.
Citera
2016-03-23, 23:18
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVictor
Jag bor här, precis i anslutning till Hemköp där händelsen ägde rum.

Hade precis åkt hemifrån när detta skedde. Folk ska ha flytt på mopeder och i bilar. Somliga till och med till fots.

Skulle gärna veta vilka det var och vad det gällde?
Vilka bor i detta området? DÅ menar jag etnicitet etc samt finns HA ff kvar i området?
Citera
2016-03-24, 00:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srf
Skall skjutningen ägt rum vid vändzonen vid dagiset?
För jävligt om det är så. Att de inte tar det minsta hänsyn till var de skjuter skarpt. Undrar hur många traumatiserade barn allt detta skjutande i Sverige på sistone skapat? Fan alltså!!
Citera
2016-03-24, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagisagbab
Det handlar inte om Afghaner. De må vara många, men runtom i Mölndal har de inget inflytande på något sätt. Detta är säkra källor.

Så vad handlar det om, Turkiska/Kurdiska sammanslutningar från bifrost å runt, balkanfolk från åby å runt eller annat och i så fall vad?
Citera
2016-03-24, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Såg du nåt om polisen eller moppe/bmw-folk var omkring bifrost å inte bara åby/ponnygatan vid kidnappningen av två grabbar för 10 dar sen? Va väl på eftermiddagen, kanske har nåt samband, kanske är det afghaner som nämnts. Finns ju även kvar en del kriminella i själva bifrost sen rätt gammalt, helt säkert att några av dom har springisar som ränner runt på trimmade scooters...

Edit: här e händelsen 13:e (FB) Två unga killar kidnappade och misshandlade i GBG - 20160313

Nä, hade inte ens någon aning om att det hade hänt?! Dock vet jag att jag reagerade någon dag på att det cirkulerade en polisbil. Men inget mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Vilka bor i detta området? DÅ menar jag etnicitet etc samt finns HA ff kvar i området?

Det är faktiskt majoritet svenskar sedan det blivit bostadsrätter. En och annan hederlig invandrare, en sådan som jobbar. En del härliga WT ser man knalla runt här.

HA Har ju tyvärr sålt sin stuga som ligger lite längre bort här. Vet inte riktigt vad som ska bli där nu?
Citera
2016-03-24, 08:25
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagisagbab
Vilken typ av kriminella blattar handlar detta om då?
Citera
2016-03-24, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Mölndals ghetto numero uno.

Kanske är damp daniel som gjort comeback...
Bifrost är inget jävla ghetto, har aldrig varit och kommer aldrig bli.
"Höghusen" du ser till höger i videon på GT är bostadsrätter värda mellan 1.5 - 2 miljoner kronor.

Anledningen att vissa försöker framställa Bifrost som ghetto är för att ett gäng med cirka 30-40 grabbar födda 85-92 (cirka) för 10 år sedan levde lite loppan i detta område. Det var blandat med både svenskar och blattar. Många av dessa grabbar har idag städade liv och några gick det åt helvete för.

Men att säga att Bifrost är ghetto är bullshit, jag är där varje vecka inte hänt något på över 10 år.

Här är en gammal film från dessa grabbarna, dom hade en cirka 30-40 minuter lång film som var med i efterlyst också.
https://www.youtube.com/watch?v=Yn_SSQcljjE
Citera
2016-03-24, 15:57
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vilken typ av kriminella blattar handlar detta om då?

I Mölndal är det oftast svenskar tro det eller ej! Men självklart finns det även lite kurder som är aktiva och hänger med svenskarna och hittar på lite vad som. I mina ögon är dom långt långt ifrån oraganiserade med tanke på hur mycket dom ljuger för varandra.
Citera
2016-03-24, 16:06
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Bifrost är inget jävla ghetto, har aldrig varit och kommer aldrig bli.
"Höghusen" du ser till höger i videon på GT är bostadsrätter värda mellan 1.5 - 2 miljoner kronor.

Anledningen att vissa försöker framställa Bifrost som ghetto är för att ett gäng med cirka 30-40 grabbar födda 85-92 (cirka) för 10 år sedan levde lite loppan i detta område. Det var blandat med både svenskar och blattar. Många av dessa grabbar har idag städade liv och några gick det åt helvete för.

Men att säga att Bifrost är ghetto är bullshit, jag är där varje vecka inte hänt något på över 10 år.

Här är en gammal film från dessa grabbarna, dom hade en cirka 30-40 minuter lång film som var med i efterlyst också.
https://www.youtube.com/watch?v=Yn_SSQcljjE

Ska ni lyssna på någon i denna tråden så är det denna snubben han har helt jävla rätt i det han säger bifrost har aldrig varit något ghetto inte heller åby och kommer aldrig att bli. Alla lägenheter i dom områdena ligger på 1.5-2 mille. Sen finns det några hyrresrätter men dom som bor i dom är oftast väldigt gamla människor som har stått i bostadskö i 10 år för att få dom lägenheterna.

/ Före detta Mölndalsbo. Jag bodde där i 19 år så jag anser att jag känner till områdena bra där eftersom det inte var mer en 2 år sen jag lämna min barndomskommun.
Citera
2016-03-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Ska ni lyssna på någon i denna tråden så är det denna snubben han har helt jävla rätt i det han säger bifrost har aldrig varit något ghetto inte heller åby och kommer aldrig att bli. Alla lägenheter i dom områdena ligger på 1.5-2 mille. Sen finns det några hyrresrätter men dom som bor i dom är oftast väldigt gamla människor som har stått i bostadskö i 10 år för att få dom lägenheterna.

/ Före detta Mölndalsbo. Jag bodde där i 19 år så jag anser att jag känner till områdena bra där eftersom det inte var mer en 2 år sen jag lämna min barndomskommun.

Inte längre, alls. Men de va hyresrätter för 10 år sen och dem personer som var igång då är igång än idag. Just nu är de lugnt i båda områdena, det kan va lite slagsmål, något rån. Men inte så mycket brutala grejer som de va för några år sen när en fick en yxa i huvudet osv. Och som en person som bor i Åby, kan ja lugnt säga att detta är inga brott som Leif och Adam begår..
Citera
2016-03-24, 20:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Jävla kul film. Enkronor å parkeringsautomater. Humor.
Citera
2016-03-28, 12:05
Medlem
Det bor mycket olika människor i Bifrost - svenskar, invandrare, pensionärer, barnfamiljer, alkisar. Både hårt arbetande och bidragstagare. För det mesta lugnt och definitivt inget ghetto.

Ett par gårdar har så vitt jag vet alltid varit bostadsrätter och nu är det bara 1 eller möjligtvis 2 gårdar kvar som är hyresrätter. Sen bor det visserligen kvar en del hyresgäster i bostadsrättsföreningarna också som inte ville eller kunde köpa loss lägenheten när de ombildades.

Lite offtopic men det är K*operativet Olga som flyttat in i HA's fd. hus i Toltorpsdalen.

Jag har hört att det ska pågå knarkaffärer bakom Hemköp, men jag är inte inne i den svängen själv, så vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in