2012-10-12, 23:23
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Varför tar du till oförskämdigheter.

De länder som jag har räknat upp har redan beställt flygplan, och kommer att fullfölja projektet, en del då med färre flygplan än planerat - vilket då är ganska vanligt i sådana här projekt.

Som exempel så planerade man att köpa 800 st Viggen, men det blev 329.
Man planerade att köpa minst 400 st Gripen, men det blev 204 ( där man sedan har avyttrat en hel del flygplan).

Eftersom det är den minst förolämpande beskrivningen som passar in på sakförhållandena.

Irrelevant enligt det tidigare förda resonemanget om exportframgångar.

Fullständigt irrelevant.

Slingra vidare, familjeliv eller något vill nog ha dig.
Citera
2012-10-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Eftersom det är den minst förolämpande beskrivningen som passar in på sakförhållandena.

Irrelevant enligt det tidigare förda resonemanget om exportframgångar.

Fullständigt irrelevant.

Slingra vidare, familjeliv eller något vill nog ha dig.
Jag har fortfarande rätt när jag påstår att de nämnda länderna har beställt F-35, dvs det vi snackar om.

Sedan att du måste ta till skällsord för att hävda din okunskap får stå för dig.
Citera
2012-10-12, 23:46
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
När det gäller den arabiska våren så var AMX International AMX fullt involverad i operationer över Libyen. Gripen saknar fortfarande ett CV och planets förmåga befinner sig fortfarande på teoretisk nivå. AMX International AMX använde Litening III, Paveway samt JDAM under operationerna.

Brasilien bör behålla sin förmåga.

Brasilien kommer t.o.m. at utöka sin förmåga till attackuppdrag,
då de ska ersätta AMX med multirolekärror
med överlägsen kapacitet i attackrollen och vida överlägsen kapacitet i jaktrollen.

Även Italien avser att ersätta sina AX med multirolekärror.

Detsamma gäller i princip alla renodlade attackflygplan i hela världen.
Tornado IDS ska ersätas med mutlirolekärror, Harrier ska ersättas med multirolekärror,
A-10 ska ersättas med multirolekärror, Su-25 med beväpnade skolflygplan och multirolekärror o.s.v.

Renodlade jaktflygplan dog ut som ett koncept för årtionden sedan.
Citera
2012-10-13, 00:25
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Jag har fortfarande rätt när jag påstår att de nämnda länderna har beställt F-35, dvs det vi snackar om.

Sedan att du måste ta till skällsord för att hävda din okunskap får stå för dig.

Nej du har precis som vanligt fel. Möjligtvis försöker du slingra dig genom att likt ett avskyvärt kräldjur byta ämne, Så Dum eller oärlig, minst en kanske två alternativ stämmer.

Okunskap har inget med saken att göra.

Vad fan gör Mod idag? Kom och städa upp nu.
Citera
2012-10-13, 00:32
Medlem
Citat:
Nej du har precis som vanligt fel. Möjligtvis försöker du slingra dig genom att likt ett avskyvärt kräldjur byta ämne, Så Dum eller oärlig, minst en kanske två alternativ stämmer.

Okunskap har inget med saken att göra.

Vad fan gör Mod idag? Kom och städa upp nu.
Har jag fel när jag påstår att de nämnda länderna redan har beställt F-35?
Citera
2012-10-13, 00:42
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Har jag fel när jag påstår att de nämnda länderna redan har beställt F-35?

Svaret är alltså dum och oärlig. Vad det gäller exportframgångar, vilket var den ursprungliga frågan har du fel, att du som vanligt försöker byta diskussion när du som vanligt har fel är ingenting att fästa sig vid. Jag vägrar helt enkelt att spela efter kräldjursreglerna där man ständigt skall bemöta en ny påhittad ståndpunkt.
Citera
2012-10-13, 00:57
Medlem
Citat:
Svaret är alltså dum och oärlig. Vad det gäller exportframgångar, vilket var den ursprungliga frågan har du fel, att du som vanligt försöker byta diskussion när du som vanligt har fel är ingenting att fästa sig vid. Jag vägrar helt enkelt att spela efter kräldjursreglerna där man ständigt skall bemöta en ny påhittad ståndpunkt.
Nej, det är varken dumt eller oärligt.

Det tyder bara på din okunskap, då du verkar ha missat vilka som beställt F-35.
Citera
2012-10-13, 01:17
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Nej, det är varken dumt eller oärligt.

Det tyder bara på din okunskap, då du verkar ha missat vilka som beställt F-35.

Något som ingen diskuterat utom du, med dig själv eftersom ditt ursprungliga påstående var fullständigt fel eftersom du knappt kan läsa hur många konton du än har.
Citera
2012-10-13, 05:41
Medlem
adam7s avatar
Kan man ha Tourettes syndrom på internet?

Plutte-Kvinna, kan du upplysa oss?
Citera
2012-10-13, 12:57
Medlem
Zalmans avatar
Lite Gripen-porr i alperna.
Klick
Citera
2012-10-13, 14:32
Medlem
Dr.Spins avatar
Snälla, ta F35-diskussionen i tråden om F35.
Dessa deltar i programmet och det har lett till 5 st versioner. A, B, C, I och CF-versionen av F35.
Citat:
The United Kingdom, Italy, Netherlands, Australia, Canada, Norway, Denmark, Turkey, Israel and Japan are part of the development program and may equip their air services with the F-35.
Utöver dessa länder har F35 inte exporterats till något land eller beställts från ett land som inte ingår i samarbetet kring utvecklingen.
Citera
2012-10-13, 19:27
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Förutom USAF, USN, USMC, så har följande länder beställt F-35:

Storbritannien
Holland
Australien
Israel
Italien
Norge

Och fler länder är på gång.

Var lite otydlig i min fråga, menade länder som beställt. USAF, USN och USMC tillhör ju ändå samma försvarsmakt.

Om man pratar antal beställda, alltså där det finns påskrivet kontrakt och inte endast en avsiktsförklaring, hur många plan pratar vi om? Min känsla är att många inte vill (vågar) dra sig ur helt och därför beställer en bråkdel av vad som först förklarats.

Men visst, jag tror också på att fler länder kommer att beställa, F-35 kanske t.o.m. blir ett bra plan efter några versioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in