Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Gripen uppgraderings filosofi är annorlunda. Gripen plattformen får en hårdvara uppgradering minst var 3 år. och mjukvara uppgradering varje år. SAAB uppskattar att man jämför det med USAs block filosofi.
Ehm skämtar du med mig eller tror du att en plattform har oändlig uppgraderings möjligheter? tyvärr det har dom inte.
F-16 är i slutet på sin livslängd gripen är i "början" på sin.
Sist vad får dig att tro att jag inte vet hur USAs block filosofi fungerar? du verkar tro att du är den enda som har kunskap inom militär flygindustri.
ang. din argumentation F-16/block50 vs Gripen. så gav jag dig en hel del argument varför Gripen A skulle vara ett bättre val än F-16. jag kan ge dig fler orkar inte översätta hämtat direkt från min Gripen blogg
Nu snackar du skit, på vilket sätt och vilka delar byter man ut på Gripen var tredje år....
Nu blandar du nog ihop A/B med C/D och uppgraderingar av befintliga flygplan.
F-16 som tillverkas idag har mycket litet gemensamt med de "första" F-16.
Man har bytt flera generationer motor/radar-familjer, elektronik mm mm mm.
Jag skrev även A/B mot
Block 52+ - då du citerade ett av mina svar till en annan forumsmedlem.
F-16 olika block anger främst olika hårdvarunivåer vid byggnation av flygplanen, mjukvaru uppgraderingar är även löpande för bla USAF F-16 flotta - du förstår, de har en massa modern vapenutrustning mm inköpt som de vill integrera i sina flygplan

.