• 8
  • 9
2016-05-29, 20:40
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

Det är allt litet synd att det modet försvann - att gå iklädd värja till vardags.
Det ser ju skitsnyggt ut.

Tänk bara hur det hade känts, att spänna på sig sin värja i bältet för dagen, och gå omkring med det.
Värja, eller kanske florett eller sabel. Vad man hade gillat bäst personligen alltså.

Man hade kunnat ha utsmyckade och tjusiga saker, likväl som enkla, klassiska och raka svärd såklart också.
Samt naturligtvis obligatorisk fäktningsundervisning i hela grundskolan och gymnasiet.
Året är 2016. Tidsandan kräver snarare lagstadgad rätt att förvärva, förvara och bära pistol på sin person i de flesta allmänna utrymmen.
Citera
2016-05-29, 20:42
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Året är 2016. Tidsandan kräver snarare lagstadgad rätt att förvärva, förvara och bära pistol på sin person i de flesta allmänna utrymmen.

Med kraftiga restriktioner inom vissa väl utvalda folkgrupper, enligt mig. Annars, ja.
Citera
2016-05-29, 21:12
Bannlyst
Frågar ni mig är det nog en böjlig batong slangbatong. En sån man kan köra in i folks kött och ben! ... men det är ju min egen åsikt... förvisso...

Jag jobbar som gruppbefäl inom piketen inom norrmalms polisdistrikt. Under mitt befäl så tvingas vi i bland använda dessa gubbibatonger! Det är inget jag stöder, men i bland kommer det väl till pass när man vill ta hand om buset nere på plattan.

Men som sagt. Norrmalm i Stochholms innerstad tillhör Sveriges mest våldssammaste polisdistrikt. I bland måste man ta tag med hårdhaskarna. Det är bara som det är. Jag tror ni uppskattar polisernas arbete där!
Senast redigerad av Matro 2016-05-29 kl. 21:25.
Citera
2016-05-29, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matro
Frågar ni mig är det nog en böjlig batong slangbatong. En sån man kan köra in i folks kött och ben! ... men det är ju min egen åsikt... förvisso...

Jag jobbar som gruppbefäl inom piketen inom norrmalms polisdistrikt. Under mitt befäl så tvingas vi i bland använda dessa gubbibatonger! Det är inget jag stöder, men i bland kommer det väl till pass när man vill ta hand om buset nere på plattan.

Men som sagt. Norrmalm i Stochholms innerstad tillhör Sveriges mest våldssammaste polisdistrikt. I bland måste man ta tag med hårdhaskarna. Det är bara som det är. Jag tror ni uppskattar polisernas arbete där!

Och igår jobbade du inom försvaret samt som fotomodell?
Citera
2016-05-31, 21:38
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Med kraftiga restriktioner inom vissa väl utvalda folkgrupper, enligt mig. Annars, ja.
Den usla svenska vapenlagen är till stor del sprungen ur mentaliteten du påvisar i detta inlägg. Förr var "fienden" kommunist, nu är den muslim. Något att tänka på.
Citera
2016-06-01, 06:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Den usla svenska vapenlagen är till stor del sprungen ur mentaliteten du påvisar i detta inlägg. Förr var "fienden" kommunist, nu är den muslim. Något att tänka på.

Det ligger faktiskt en hel del i det.

"Frihet" är tyvärr ingenting man kan börja gräva & peta i, gör man det, så är det alltid någon annan som fortsätter peta lite till.

Rättigheterna må gälla alla, och sedan får man ta konsekvenserna av sina egna beslut.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in