2016-03-22, 00:30
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.

Jag såg reklam för ett spel hos Wowhead.
Det hette Pirates: Tides of fortune. Ett webbläsarspel som var gratis att ladda ned.

Jag gillar piratfilmer och tycker gamla segelfartyg är jättevackra så jag tankade hem spelet.
Har blippat runt lite och hittills varit ganska besviken. Precis som vilket annat gammalt "gratis" webbläsarspel som helst. Spelet är gratis, men för att bli fet ska du köpa boost och div. andra grejor för riktiga pengar.
Men man kan ju spela utan att lägga ut ett öre också. Vilket är vad jag tänker göra, bara för att se hur länge jag orkar.

Det måste väl vara någon här som testat spelet. Är det värt att överhuvudtaget lägga ner tid på?
Utgivare är ett företag som heter Plarium. En klocka ringer i bakhuvudet när jag ser det namnet men kan inte komma på varför.

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-03-22, 01:46
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ärligt talat, är webbläsarspel någonsin värda att ödsla tid på? Reklamerna brukar vara häftiga men själva spelen suger ju oftast.
Citera
2016-03-22, 17:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ärligt talat, är webbläsarspel någonsin värda att ödsla tid på? Reklamerna brukar vara häftiga men själva spelen suger ju oftast.

Nja, alltså det beror ju på. Nästan alla av de riktigt stora spelen är ju typiska facebookspel. Du vet, "energi" som kontrollerar hur mycket man kan göra utan att A) vänta 834734h eller B) spendera några kronor. De har samma mekanik hela bunten och är alla designade kring att få folk att göra av med pengar. Dessa är rejält värdelösa. Det finns dock gott om bra webbläsarspel också. Sryth är ett av de bästa (av de jag stött på). Rollspel, singleplayer. Fanns ett zombielir som var riktigt bra också, men det fick lägga ner förra året (Zombie Pandemic).

Man behöver ju dock vada fram bland skit innan man hittar ett hyfsat spel. Alternativet är att man lirar flashspel på sidor som Kongregate. Av dessa finns det många som är riktigt bra, men jag antar att det var riktiga webbläsarspel och inte "spel som kan spelas i webbläsaren" du tänkte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in