• 1
  • 2
2003-08-11, 11:39
Medlem
Skulle se roligt ut är en gris håller på att föda en tvåtons dinosaurie unge :twisted:
Citera
2003-08-15, 21:08
Medlem
Bitmasters avatar
jurassic park kan ej bli verklighet. DNA som finns i blod som en mygga har sugit i sig förstörs på några minuter, och även om den fastnade i bärnsten innan dess skulle DNAt förstöras.
Citera
2003-08-16, 06:27
Medlem
GMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
hur ska du kunna klona en dinusarie? ska du blanda den med en gris eller ko, eller en elefant??? du måste ju ha en livmoder från något slags djur för att kunna klona något... lite svårt at hitta en livmoder från en t-rex, eller det kanske finns på e-bay

Men ifall man skulle då ta DNA från en dinusarie och inplantera det tex i en befruktad ödleägg och låta det kläcka, sen skulle man inplantera DNA från dinusarie till den andra ödlans ägg och göra det några hundra gånger
då kanske man borde få någon likande dinusarie djur. (bara en tanke som jag fick)
Citera
2003-08-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GM
Citat:
hur ska du kunna klona en dinusarie? ska du blanda den med en gris eller ko, eller en elefant??? du måste ju ha en livmoder från något slags djur för att kunna klona något... lite svårt at hitta en livmoder från en t-rex, eller det kanske finns på e-bay

Men ifall man skulle då ta DNA från en dinusarie och inplantera det tex i en befruktad ödleägg och låta det kläcka, sen skulle man inplantera DNA från dinusarie till den andra ödlans ägg och göra det några hundra gånger
då kanske man borde få någon likande dinusarie djur. (bara en tanke som jag fick)

Har för mig att Dinosarierna är närmare släkt med vår tids fåglar än med de ödlor och andra reptiler som finns idag. Det blir väl snarare en struts som får föda en av mindre dinosariesorterna till att börja med
Citera
2003-08-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
jurassic park kan ej bli verklighet. DNA som finns i blod som en mygga har sugit i sig förstörs på några minuter, och även om den fastnade i bärnsten innan dess skulle DNAt förstöras.

jag är tveksam till det, DNA klarar sig minst i 10000 år, varför skulle det förstöras i bärnsten för, i en mygga kan jag tänka mig at myggans system bryter ned skiten, men i en bärnsten borde den klara sig...
Citera
2003-08-16, 19:30
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster

jag är tveksam till det, DNA klarar sig minst i 10000 år, varför skulle det förstöras i bärnsten för, i en mygga kan jag tänka mig at myggans system bryter ned skiten, men i en bärnsten borde den klara sig...

om mygganb fastnar i bärnsten och dör, förstörs fortfarande DNAt pga att det fortfarande ligger i systemet, där det förstörs på några minuter.
Citera
2003-08-16, 19:41
Medlem
jas2000s avatar
Även om en droppe dinosaurieblod skulle hamna i det blivande bärnstenet utan att gå via myggans matsmältningssystem, så skulle det ändå reagera på nått sätt med savet.

Men inte lika mycket?
Fast eftersom det rör sig om miljontals år, spelar det kanske inte så stor roll.
Är bernsten 100% luft och vattentät?

Förresten så har Idi Amin dött.
Honom skulle man kanske klona, innan det är för sent?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in