2016-03-20, 14:40
Medlem
Försökte säga upp mitt abonnemang hos Comhem i slutet av förra året då jag tyckte att det var onödigt dyrt samt att jag kunde tillgodose mina behov genom att köpa en mediaspelare med möjlighet att använda mig av olika streamingtjänster.

Övertalades dock att behålla mitt Comhem abonnemang och fick en deal om halva priset, vilket kändes helt okej.

Har en Tivo-box så streamingtjänster har jag kunnat använda mig av. Dock slutade Netflix att leverera ljud den 18:e februari varpå jag gjorde en felanmälan. Har sedan dess ringt upp Comhem veckovis för att fråga hur sjutton det går. Första samtalet jag gjorde påstod de att de inte hade en aning om problemet men sa att jag skulle bli kontaktad av deras tekniska support inom 3-5dgr. Efter en vecka ringde jag upp dom igen och fick då höra att det nu var ett generellt problem som dock skulle lösas under morgondagen, därför hade jag inte kontaktats av den tekniska supporten.

Problemet löstes dock inte utan jag har återigen varit i kontakt med kundtjänsten många ggr som alltid sagt att de kommer ringa upp mig från den tekniska supporten vilket hittills inte skett.

Idag ringde jag igen för att uppdateras och fick då veta att problemet skulle lösas inom ett år.

Min fråga blir om jag då har rätt att bryta abonnemanget trots att det är bundet fram till den 24:e november?

Bekymret är att Netflix är en tilläggstjänst och därmed är det inte självklart att jag kan bryta avtalet. Dock var möjligheten att använda Netflix via Tivo-boxen en av anledningarna att jag förlängde mitt abonnemang från första början.

Är nu sjukt missnöjd då abonnemanget jag betalar för kostar lika mycket som en högst kompetent mediaspelare som jag från första början hade för avsikt att införskaffa då jag ringde för att säga upp abonnemanget.

Trots att det är en tilläggstjänst som inte fungerar, har jag rätt att häva abonnemanget eller kräva kompensation? Netflix är en tilläggstjänst Comhem säger sig ha, att den sedan inte fungerar är en annan sak.
Citera
2016-03-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban

Bekymret är att Netflix är en tilläggstjänst och därmed är det inte självklart att jag kan bryta avtalet. Dock var möjligheten att använda Netflix via Tivo-boxen en av anledningarna att jag förlängde mitt abonnemang från första början.

Är nu sjukt missnöjd då abonnemanget jag betalar för kostar lika mycket som en högst kompetent mediaspelare som jag från första början hade för avsikt att införskaffa då jag ringde för att säga upp abonnemanget.

Trots att det är en tilläggstjänst som inte fungerar, har jag rätt att häva abonnemanget eller kräva kompensation? Netflix är en tilläggstjänst Comhem säger sig ha, att den sedan inte fungerar är en annan sak.

Ja det är ju som du säger, lagligt har du väl inte det. Enda sättet att kunna lyckas bryta avtalet är att göra sig omöjlig för KTJ/TS så pass att de inte tjänar att ha kvar dig som kund, sen är det inte säkert att det bryter avtalet ändå då de inte behöver göra det, så det är en balansgång mellan att göra sig omöjlig och att yrka på att du skaffade tjänsten just pga netflix och inget annat som eventuellt kanske skulle kunna få dem att bryta avtalet. Och att du skulle kunna yrka på att de skulle tjäna mer på ha en glad kund pga att de tillgodosåg dina behov än att ha kvar en olycklig kund som kommer skiljas från dem på dåliga termer.

Men jag tror inte det är vidare troligt att du kommer lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in