• 2
  • 3
2016-04-04, 14:41
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Om man tar bibelns budskap på allvar

Varför skulle man? Bibeln är en smutsig lögn från järnåldern.
Citera
2016-04-04, 15:13
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Folk med hundar är missanpassade.

Jag förstår inte ens hur man kan ha en hund när viktigare saker som t.ex jobb tar upp så mycket tid.
Pja, att ta hand om en hund är ju faktiskt mer produktivt än att t ex jobba 100% som arbetsförmedlare och förmedla 0 jobb.
Citera
2016-04-07, 19:47
Medlem
Att vi människor tror att vi står över andra arter och att vi är mer värde är en syn vi människor själva har tillverkat. Det är en konstruktivistisk sanning.

Samma sak är det ju med köttätande, ha djur i burar, koppla djur, använda dem till underhållning etc.

Detta är något som jag ser som värre än rasism, specisimen är fruktansvärd.

Alla individer människor, hundar, räkor etc är själviska i grunden. Men vi behöver inte vara själviska på bekostnad av andra arter, inte i den grad som vi håller på med nu.
Citera
2016-04-09, 14:49
Medlem
Enligt läkarkåren så är en hund inget annat än en förväxt labbråtta. Där har ni ert värde.
Citera
2016-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Enligt läkarkåren så är en hund inget annat än en förväxt labbråtta. Där har ni ert värde.

Lol, sämst.
Citera
2016-04-09, 15:44
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
För mig har alla människor olika värde.* Vissa människor har t.o.m ett negativt värde. Alltså kan en myra var mer värd en en människa för mig. Men sen är allt subjektivt, alla arter värderar antagligen sig själva högst. Varför skulle människan objektivt sett vara mer värd än någon annan art?

*ras spelar dock ingen roll, för att undvika missförstånd
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in