2016-03-19, 20:16
Medlem
Hallå!

Jag är 18 år och studerar på gymnasiet.. jag får 1050 kronor + dryga 1500 i underhållsstöd..

Jag har nu hittat en sida där jag tjänar pengar per artikel jag skriver.. jag får betalt genom att skicka faktura till företaget.. hur påverkar denna inkomst mina pengar från CSN?

CSN vill att man ska skriva till dem ifall ens "månadsinkomst" förändras men efterssom att mitt månadsbelopp beror på hur många artiklar jag orkar skriva så är det ju svårt..

Någon med bra koll?
Citera
2016-03-19, 20:56
Medlem
Om jag förstår det rätt så är det dessa fribelopp som gäller:
http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/st...omst-fribelopp

Men skulle du faktiskt komma upp i några pengar över 20k per år skulle jag ringa och dubbelkolla med CSN. Helt glasklart är det inte.
Citera
2016-03-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Hallå!

Jag är 18 år och studerar på gymnasiet.. jag får 1050 kronor + dryga 1500 i underhållsstöd..

Jag har nu hittat en sida där jag tjänar pengar per artikel jag skriver.. jag får betalt genom att skicka faktura till företaget.. hur påverkar denna inkomst mina pengar från CSN?

CSN vill att man ska skriva till dem ifall ens "månadsinkomst" förändras men efterssom att mitt månadsbelopp beror på hur många artiklar jag orkar skriva så är det ju svårt..

Någon med bra koll?

Nej, inkomst påverkar inte CSN om man går på gymnasiet!
Citera
2016-03-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Nej, inkomst påverkar inte CSN om man går på gymnasiet!

Är det verkligen helt sant? Det är ju verkligen få bidrag som inte påverkas av inkomst. Typ extremfallet, man är 15 bast och tjänar en halv miljon per år?
Citera
2016-03-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Är det verkligen helt sant? Det är ju verkligen få bidrag som inte påverkas av inkomst. Typ extremfallet, man är 15 bast och tjänar en halv miljon per år?

Ja, CSN-bidraget för gymnasieelever får man oavsett inkomst. Det handlar dock inte om något stort bidrag utan enbart 1050 kr/månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in