2016-03-19, 19:30
Medlem
Jag såg nån reklam från Advisa om att dom hjälper folk med lån, att sänka kostnader och sådant. Men det verkar som att dom vill att man lånar av dom.

Finns det något annat företag som hjälper med försäkringar, bostadslån och annat?
Citera
2016-03-19, 21:44
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamo
Jag såg nån reklam från Advisa om att dom hjälper folk med lån, att sänka kostnader och sådant. Men det verkar som att dom vill att man lånar av dom.

Finns det något annat företag som hjälper med försäkringar, bostadslån och annat?

Alla dessa aktörer har bar ett mål att som försäljare få dig att falla för deras produkter.
Du kan med ganska enkel efterforskning hitta dessa avtal själv till billigare pris.
Normalt använder bara personer som redan har problem med sin ekonomi sådan tjänster.
Citera
2016-03-20, 17:23
Medlem
Jo det förstår jag, men jag undrade mer om det finns något annat företag som håller på med sådant? Att man betalar ett månadsmedlemskap och företaget håller koll på alla lån, försäkringar och förhandlar fram priser på dessa, samtidigt kanske tar hand om försäkringsfall som man som privatperson inte har någon aning ifall man har rätt till pengar eller inte.

Jag som privatperson och kan tänka mig att många andra, har problem med detta.
Att veta/söka efter vilket försäkringsbolag eller bank som har bäst priser/ränta, hur låg ränta man kan få ifall man bytar bank, etc...

Jag läste på aftonbladet att SEB har bäst ränta på lån, och jag som har Länsförsäkringar har en av dom högsta räntorna, men har alla försäkringar hos dom och har något guldmedlemskap på 15%, så jag vet inte riktigt vart jag hamnar, om du förstår vad jag menar.

Tack för svar
Zamo
Citera
2016-03-24, 22:40
Medlem
Börja på compricer.se och engagera dig lite själv. Om du kör fast i nåt så skicka ett privat meddelande till mig så hjälper jag dig. Jag har väldigt god privatekonomi på medelinkomstlön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in