Citat:
Ursprungligen postat av
Sjuktnice
Så oroligt mycket trams och uppenbart baisande som postas i den här tråden.
Viraspec har godkänts för bruk i europa, sålts bevisligen till thailand och är uppe för godkännande för privat bruk i ett tiotal länder. Linde gjorde massinköp av aktier nära ATH. Allt detta ska alltså ha varit en front för något futtigt momsbedrägeri enligt vissa här i tråden? Hur fan tänker ni? HUR skulle det ens gå till?
Skalbolaget inhandlades troligtvis för att de redan hade skulder man kunde kvitta och är absolut inget ovanligt enligt de med erfarenhet. Att vissa vill få det till något sensationellt och olagligt visar bara på er brist på kunskap, men syftet med dessa inlägg är nog snarare att så allmän misstro än att komma med konkret fakta.
Vi har nu efterfrågat flera gånger vad man skulle vinna på att utveckla en bevisligen fungerande produkt för att på något sätt få fiffla med lite moms men får inget konkret till svar. Det säger allt.
Jag tror inte någon har alla svar här, men du kan inte kalla 500 miljoner för att fiffla med lite moms. Skiten håller på att nystas upp, du behöver inte skämmas för att du trott på Aegir, i juni tyckte jag den kändes spännande med, för runt 100 kronor/aktie. Jag kunde inte köpa då av PE-skäl.
Men när kassan började sina, syntes i q2, och sedan var de tvungna att låna till kontanta likviden i och med DC, trots alla ordrar, där började det lukta illa tyckte jag. Efter det började jag varna i den utsträckning jag är förmögen till, bl a på aktietips, då stod kursen i 250 kronor, att det fanns frågetecken i bolaget. Genast kom det någon AÄ och blev förbannad på mig. Du är trevligare än honom även om du inte verkar vilja ta till dig att det finns stora frågetecken som behöver rätas ut.
Det är inte normalt att det sker så här många tveksamheter kring ett bolag. Titta själv i placeraforumet så ser du att många av de frälsta till och med tycker att det ska komma PM som bevisar att de fått ordrar och liknande önskemål. Minns inte hundra nu för det har blivit lite öl, men folk vill ha PM, tror du det sitter folk på Volvo lastvagnars forum och behöver klarhet om det levererats några ordrar eller dylikt.
Varför är det så knepigt med fraktbolaget, finns mängder med bolag som lever på att frakta prylar. Varför är alla PM så svårtydda, varför används t ex begreppet 4500 kvm om det som fraktas, som jag antar är Viraspec, som skulle fraktas av Nord Logistics? "Initialt innefattar uppdraget hantering av 4´500 kubikmeter flygexport till Asien men avtalet omfattar transport över hela världen."
sorry, märker att jag ramblar, så jag ger mig där
Men det är ju dina pengar så ingen kommer att kunna tvinga dig att sälja så du kan slappna av om det är viktigt för dig att fortsätta vara med på resan. Men om du ser att kursen börjar dyka på måndag eftermiddag som jag tror, så kanske du kan fundera på att kliva av tillfälligt i alla fall för att gå in på en lägre kurs.
https://www.nordlg.com/2021/07/10/svenska-nord-logistics-group-far-ansvaret-for-nowmeds-swedens-transporter-4500-kubikmeter-flyg/