2016-03-19, 12:18
Bannlyst
har ett helt nytt oljefat som jag skulle vilja täta , har tidigare penslat på båtplast i några lager i alla skarvara för att få högre säkerhet mot läckage av bensin , tänkte om någon här har ett bättre förslag att komma med tar tacksamt imot förslag . kör sporthoj och använder lite olika blandningar av bränsle i min hobby MVH frifart
Citera
2016-03-19, 12:40
Medlem
Får man ha 200 liter bränsle förvarat på sin fastighet?

Varför ska du täta det helt? hur får du ut sakerna i tunnan då?

Svetsa på plåtar runt alla skarver o hål om du nu vill ha det tätt.

Köp en gammal båttank/lastbilstank så har du det ganska tätt från början.
Citera
2016-03-19, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Får man ha 200 liter bränsle förvarat på sin fastighet?

Varför ska du täta det helt? hur får du ut sakerna i tunnan då?

Svetsa på plåtar runt alla skarver o hål om du nu vill ha det tätt.

Köp en gammal båttank/lastbilstank så har du det ganska tätt från början.
klart locket tätas som vanligt med gänga och gummi o-ring , och ja jag förvarar de fatet i en liten lekstuga 400 meter i från bostadshuset , har ej barn lättare att mäta volymer i de oljefaten när man ska blanda i andra vätskor för att det ska bli race bensin . vill bara få tomfatet så tätt det går före man börjar använda det
Senast redigerad av frifart 2016-03-19 kl. 13:10.
Citera
2016-03-20, 10:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Men vad fanken??? Ett nytt och fint oljefat är ju tätt, vad ska du täta det för? Är det ett sådant där hela toppgaveln (det som de båda små locken sitter i) är löstagbar, försedd med en stor packning som spänns åt med en klämring med handtag? Är det ett sådant och du har problem med packningen så skaffa antingen en ny packning eller skaffa ett vanligt oljefat med fasta gavlar, de är helt täta.

Svetsa aldrig i oljefat. Det går under vissa förutsättningar men många har haft det som sitt livs sista dåliga idé så det är bäst att låta bli.
Citera
2016-03-29, 11:00
Medlem
Adolf-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
...

Svetsa aldrig i oljefat...

Detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera