2016-03-19, 11:19
Medlem
Hej

Tycker det skulle vara roligt med en båt

Men är osäker på vad man ska ha den till. Visst förstår att man åker runt på vattnet. Men det är ju som om man köper en bil bara för att åka runt på vägarna?

Snälla höj min motivation och berätta. Vad ska jag göra med båten? Är mest intresserad av liten motorbåt
Citera
2016-03-19, 11:21
Medlem
Fiska är ju underbart, dra ut med polare och bara chilla eller bada från båten eller vad som helst. Har du pengar så köp båt direkt
Citera
2016-03-19, 11:27
Medlem
MendelejevPSs avatar
Testa vattenskidor om du har möjlighet!
Citera
2016-03-19, 11:28
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Fiska är ju underbart, dra ut med polare och bara chilla eller bada från båten eller vad som helst. Har du pengar så köp båt direkt

+1 Äger själv en båt och det här är det bästa man kan göra på en ledig dag!
Citera
2016-03-19, 11:31
Medlem
Dyrt, osmidigt, underhåll och what not. Blir lätt en hobby med tid man inte har och pengar man inte har lust att lägga.

Inte direkt svaret du ville ha, men får vara realistisk.
Citera
2016-03-19, 11:43
Avstängd
dacks avatar
I dagens multikulturella samhälle så är en båt en fördel att äga då man kan åka bort från skiten och fiska bada bedriva friluftsliv utan att behöva ha massa smutsfolk i sin närhet. Det lär bli svårt nu år 2016 att hitta en badplats som är homogen svensk på land.
Citera
2016-03-19, 11:48
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Hej

Men är osäker på vad man ska ha den till. Visst förstår att man åker runt på vattnet. Men det är ju som om man köper en bil bara för att åka runt på vägarna?

Snälla höj min motivation och berätta. Vad ska jag göra med båten? Är mest intresserad av liten motorbåt

Som sagt, man åker runt på vattnet med den. Fiskar - badar - solar - tittar på stjärnorna. Det är underbart på sjön och det kommer du förstå när du köpt din båt.
Citera
2016-03-19, 11:49
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Man behöver inte köpa en lyxkryssare för mångmiljoner utan det duger lika bra med en roddbåt med utombordare för att komma ut på böljan blå. Underbart att komma ut lugna fina dagar och bara glida runt i sakta mak och kanske ta med sig ett fiskespö och njuta av friden från vårt stressade samhälle. Klart rekommenderbart för den stressade storstadsmänniskan. Glöm inte flytvästen bara.
Citera
2016-03-19, 11:51
Medlem
Det här är bästa anledningen till att skaffa båt: https://www.youtube.com/watch?v=o8T095mFdW8
Citera
2016-03-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Hej

Ska du använda båten i någon sjö eller havet, har du tillgång till skärgård så behöver du ganska dålig fantasi för att inte hitta nya öar att besöka och uppleva naturen. Skaffar man båt för fritidssyfte så är det väl just inget annat än att åka båt i sig som är upplevelsen, som att skaffa bil bara för att åka runt på vägarna, men man gör ju strandhugg, besöker öar eller ankrar och fiskar (där man får). Man har med sig matsäck och termos och äter och fikar när hungern gör sig påmind, sjön suger som man brukar säga.
Citera
2016-03-19, 12:51
Medlem
Man kan åka o fiska.
Det är skönt o guppa runt vid bryggan o kolla på alla pappskallar som står o glor där avundsjuka på att de inte har en båt
Det är inte kulturberikat på sjön.
Citera
2016-03-19, 12:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
I dagens multikulturella samhälle så är en båt en fördel att äga då man kan åka bort från skiten och fiska bada bedriva friluftsliv utan att behöva ha massa smutsfolk i sin närhet. Det lär bli svårt nu år 2016 att hitta en badplats som är homogen svensk på land.
Exakt. Att kunna bada var man vill, helt utan en massa drägg som stör upplevelsen, det gör det värt att skaffa sig båt. Men visst kostar det en del & är en del jobb. Men samhällsutvecklingen gör att det blir mer & mer värdefullt att ha båt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in