• 1
  • 2
2016-03-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tystaorden
Okej tack för infon!
Men om vi summerar det hela, skulle du då rekommendera mig att ta den kursen o sedan efter söka ett jobb hos en elektriker firma? Där jag kan jobba under någons behörighet tills jag själv blir behörig?
Och i såna fall har du någon aning om vad lönen skulle ligga på ungefär?

Jag tror att du kommer att måsta ner ca 3-5000:- men det beror på hur AG värderar dina meriter att enbart göra vissa arbetsuppgifter som att ansluta 24V och en och annan motor täcker inte hela kompetensområdet.

Det är upptill AG och bestämma följer han SEF avtalet lär du kanske hamna kring 20000-22000:- antaligen 3års montör men det behöver han inte göra.

Varför är det så viktigt för dig och bli installatör på ett bygge mycket slitigare än det du nu gör ??

Varför vill du ta behörighet skall du starta egen firma ?
Citera
2016-03-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braksskiten
Jag tror att du kommer att måsta ner ca 3-5000:- men det beror på hur AG värderar dina meriter att enbart göra vissa arbetsuppgifter som att ansluta 24V och en och annan motor täcker inte hela kompetensområdet.

Det är upptill AG och bestämma följer han SEF avtalet lär du kanske hamna kring 20000-22000:- antaligen 3års montör men det behöver han inte göra.

Varför är det så viktigt för dig och bli installatör på ett bygge mycket slitigare än det du nu gör ??

Varför vill du ta behörighet skall du starta egen firma ?

Okej, det är ikte viktigt för mig att bli installatör på ett bygge specifikt men jag kan inte jobba kvar där jag jobbar nu. Företaget jag jobbar på är i Göteborg o jag har bott i Gbg senaste 5 åren, men nu har jag gift mig o jag o min fru bor i Malmö, jag har under dessa 4 år på företaget jobbat som resande montage och service tekniker, så har bokstavligen inte varit hemma från måndag-fredag varje vecka i snart 1 år. Sen jag gifte mig o flytta till Malmö. Är kvar på företaget för dem behöver min hjälp o har ingen annan.

Men nu känns de som att det är dags att sluta o hitta något annat då jag är trött på resandet o vill vara mer hemma.

Att ta behörigheten är viktigt för jag känner att det är ett steg upp i karriären o samtidigt att det är möjligt att studera medans jag jobbar. Sen gör de det möjligt för mig o starta eller driva egen firma lite längre fram
Citera
2016-03-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tystaorden
Okej, det är ikte viktigt för mig att bli installatör på ett bygge specifikt men jag kan inte jobba kvar där jag jobbar nu. Företaget jag jobbar på är i Göteborg o jag har bott i Gbg senaste 5 åren, men nu har jag gift mig o jag o min fru bor i Malmö, jag har under dessa 4 år på företaget jobbat som resande montage och service tekniker, så har bokstavligen inte varit hemma från måndag-fredag varje vecka i snart 1 år. Sen jag gifte mig o flytta till Malmö. Är kvar på företaget för dem behöver min hjälp o har ingen annan.

Men nu känns de som att det är dags att sluta o hitta något annat då jag är trött på resandet o vill vara mer hemma.

Att ta behörigheten är viktigt för jag känner att det är ett steg upp i karriären o samtidigt att det är möjligt att studera medans jag jobbar. Sen gör de det möjligt för mig o starta eller driva egen firma lite längre fram

Om det är resor och vara hemma skall du undvika eljobb för där om något är det just resor och att vara borta från familjen veckovis på något bygge.

Då skall du satsa på jobb inom verkstad eller vaktmästeri.
Citera
2024-10-10, 20:25
Medlem
hej. funderar lite på allmän behörighet EL på Distansia. ngn som läst där och vet om den är bra? kostar ju en slant att betala den själv. hur svårt är det? Ni som läst har behörigheten mm vad rekommenderar ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in