Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-18, 14:37
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Märklig kommentar... medelklassen är den stora gruppen helt vanliga, skattebetalande, laglydiga människor som utgör Bulken av landets befolkning.. Vad har dom som grupp gjort för fel?
Röstat fel hela livet, varit blåögda.
Vurmat om allhas lika värde, kleti och pleti från terrorister till välfärdsökare och riktiga flyktingar.

Nu får barnen sin beskärda del av våldtäkter, glöm inte kvinnorna samt pojkar.
Citera
2016-03-18, 14:39
Medlem
Lobengulas avatar
Sådärja då har knappt 50% av vinnarområdena utsetts, återstår områden för ytterligare 2300 flyktingar och de lär offentliggöras under hösten. Taktiken verkar vara att hålla det hemligt så länge som möjligt för att sedan få bygglovet avklarat med expressfart. Allt för att folk inte ska hinna reagera. Demokrati när den är som bäst.

Ingen vill ha sin bostad vägg i vägg med en kåkstad och följaktligen kommer bostadspriserna i närområdet att rasa. Jäkligt trist för dem som precis har köpt en bostad i dessa områden. Inte omöjligt att priserna rasar med 50%.

Nej primitiva kåkstäder som till 100% kommer bestå av arbetslösa bidragstagare är inget bra recept för integration. Förmodligen självklart för de flesta men ändå genomförs vansinnet.

Jaja, då får vi se när nästa lista med vinnarområden offentliggörs
Citera
2016-03-18, 14:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Källa?

Har svårt att tro att föräldrar boendes i Enskede skulle ha sådana önskemål, möjligtvis att de övervintrade hippie-kommunisterna i Årsta skulle få för sig att säga något så urbota dumt och dra pesten över sin avkomma, men Enskede folket vet bättre.
Alltså helst inte... En del av charmen med FB är anonymiteten och jag har ingen som helst längtan efter att bli stämplad som områdets dödsknarkarrasist. Du får helt enkelt tro mig eller låta bli
Citera
2016-03-18, 14:42
Medlem
Germangestalts avatar
Journalistkreaturen på Aftonbladet är förstås överlyckliga över att sjukdomen nu ska planteras och slå rot nära hjärtat av den svenska folkkroppen.
Citera
2016-03-18, 14:45
Medlem
SnowInformers avatar
Tanken är att kvarteren ska kunna stå i 7-9 år.

Det kommer inte hända. Kommer stå i mycket längre tid. Så länge det finns fattiga människor så kommer de att belägra de husen oavsett vad Stockholms stad vill.
Citera
2016-03-18, 14:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Lilla Baghdad.

Bra förslag från er två

Fint förslag! Det gäller ju att veta vad man ska referera till.
"Var bor du?"
"I Årsta nära Lilla Baghdad, du vet"
Citera
2016-03-18, 14:46
Medlem
RingRing2014s avatar
Fy Fabian vad skönt att man inte bor i Stockholms kommun utan i Sollentuna och att man då slipper detta skräcklotteri. Tombolan snurrar vidare, det är många favelor kvar som ska lottas ut.

För övrigt ser det ut som att placeringarna är på riktiga skitställen, typ bortglömda parkeringar och industriområden. Placeringen vid villaområdena i Bromma kittlar dock dödsskönt i kistan, där kommer människorna som bor nära få se sina villor tappa värde.

Grattis Bromma! Nu får ni äntligen invandrare inpå knuten, er röst har hörsammats av politikerna.
Senast redigerad av RingRing2014 2016-03-18 kl. 14:52.
Citera
2016-03-18, 14:47
Medlem
Vad trevligt. Vet en som bor i ett av dessa områden som är "Råsosse" & pratar sig varm hela dagarna om att Sverige ska hjälpa hela världen.

Jag blir extra glad över att 350-->500 & 50 ensamkommande "barn" kommer att flytta in till området som personen bor i. Men lite inbrott, våldtäkter, rån & misshandel i området så kommer nog villorna att sjunka några miljoner styck men så långt förstår inte denna människa.

Ska bli väldigt intressant att diskutera invandrarrelaterade brott i framtiden med denna person.

Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Placeringen vid villaområdena i Bromma kittlar dock dödsskönt i kistan, där kommer människorna som bor nära få se sina villor tappa värde.
Mvh RingRing

SD senast 2018, kämpa Svedala!

Villorna i Örby kommer att ha sett sina toppnoteringar i pris gissar jag på.
Samt 350-->500 nere vid Slakthusområdet vid Globen lär inte minska bråk & stök vid Globenområdet.
Senast redigerad av Azimut68 2016-03-18 kl. 14:51.
Citera
2016-03-18, 14:49
Medlem
Najjthegreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Så jävla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Söderort istället.

Jag bor själv i Söderort, har ett asylboende 500m ifrån där jag bor, och ett till som jag åker förbi på väg till jobbet som är 5min bort med buss.

Undrar hur många trådar som drogs av folket runt Djurgården för att slippa få ett asylboende.
Citera
2016-03-18, 14:51
Medlem
Vem vet kanske en ny "Zlatan" kommer att växa upp i dessa modulhusen.
Citera
2016-03-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Noterar till min bestörtning att även norrort blivit förbigågna.. Hur fan ska Danderyd och Täbyborna få sina mångkulturella behov tillgodosedda?
Låt oss vara för fan
Citera
2016-03-18, 14:54
Medlem
dovAkins avatar
Många villa områden på listan, mycket marknads värde på villorna som sjunker Lär nog se lite bränder där dessa boenden är planerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in