Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-19, 15:17
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Vi kan även spekulera lite i varför Kungliga Djurgården och Östermalm hamnade utanför..http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22468301.ab

Med de markpriser som torde råda på Djurgården och Östermalm vore det naturligtvis absurt att bygga flyktingbostäder där. Eftersom det handlar om en extrem och tillfällig(?) situation borde det rimligaste vara att bygga så ekonomiskt som möjligt dvs där markpriser är låga och det går att få så bra storskalsfördelar som möjligt. Jag ser framför mig läger i avfolkningsbygder.

Ifall det är möjligt att bygga modulbostäder i Stockholmsområdet vore det lämpligare att göra det för att ordna fram student- och ungdomsbostäder för att hjälpa upp den katastrofala bostadssituation som råder.
Senast redigerad av Zilvio 2016-03-19 kl. 15:20.
Citera
2016-03-19, 15:23
Medlem
Jaecps avatar
Bromma!? Vi är ju högborgligheten personifierad. Vi borde slippa sånt skit.
Citera
2016-03-19, 15:25
Medlem
KaptenKralls avatar
Hur tänkte dom med att placera ett sådant i slaktis?
Citera
2016-03-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FSharp
Jag är lite sen in i matchen, så ledsen om detta skrivits tidigare.

Men det börsnoterade bolaget Zynergy är med i upphandlingen, och således är det enkelt att få reda på vilka summor det handlar om.

5 miljarder för 4000 modulbostäder. 1,2 miljoner per bostad bjuds flyktingarna på. Svenskarna får kämpa vidare på andrahandskontrakt.

5000:- per Stockholmare. Dyrare än gratis tandvård.

Och hade vi inte råd med gratis tandvård innan, vad har vi inte råd med imorgon?

Grattis Sverige.

Tänker likadant....
Citera
2016-03-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Jag undrar vad de lägger i begreppet "tillfälliga". Risken känns väldigt överhängande att dessa bostäder blir permanenta.

Såklart dom är permanenta. Max 6 mån, 1 år är "tillfälligt" enligt mig. Vad händer med bostadsbehovet om 7-9 år? Mycket talar för att bostäderna kommer behöva användas ändå, oavsett skick. Nya spännande Sverige! Kanske kan man själv snart bli förmedlad en modullägenhet via Stockholms dysfunktionella bostadskö?
Citera
2016-03-19, 15:35
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
För oss är det viktigast att de här husen kommer upp och inte fastnar i den demokratiska processen.
Lena Karlsson, samordnare av temporära bostadslösningar vid stadsledningskontoret i Stockholm

Ja ni läste rätt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22469762.ab
(Vill ni köra unvisit så får ni själva pilla med det)
Citera
2016-03-19, 15:51
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaecp
Bromma!? Vi är ju högborgligheten personifierad. Vi borde slippa sånt skit.
Du verkar helt ensam om den åsikten om man får tro AB.
Citat:
Bromma är en av stadsdelarna där modulhusen för flyktingar ska byggas.
Boende som Aftonbladet har pratat med är överlag mycket positiva till byggplanerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22470848.ab
Citera
2016-03-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonpatron
Och V?

SKHLM var hyfsat då de var 47%, nu är det mörkare. En svart familj fick min lgh.

Men vafan... Skärharlem Gangsters härjade ju redan på 80-talet.
Citera
2016-03-19, 16:30
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikabordsrasisten
Du verkar helt ensam om den åsikten om man får tro AB.

Självklart får man utgå ifrån att AB är extremt vinklade när de säger att "boende är mycket positiva till byggplanerna". Av 30 intervjuade var förmodligen en person positiv, då slår man på krigstrumman.

Alternativt är det en fabricering, det är vanligt att massmedia snabbt kommer med en artikel där man påstår sig ha hört av läget med boende i området och allt är fluffiga rosa moln och regnbågar.
Citera
2016-03-19, 16:37
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Varför inte i Tanto, Vitabergsparken eller Medborgarplatsen, så migrantkramarna o deras döttrar får nära till kontakt.
Citera
2016-03-19, 16:38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
- - -

Vi e fan körda....

Jo... och vi har röstat för det! Tänk på det nästa gång ni ser en liten notis (blir ofta en liten notis numera) om en gruppvåldtagen kvinna, att hon med minst 90 % sannolikhet har röstat för det, känner ingen som helst empati utan gapskrattar när sådant händer.

Mer on-topic: Som någon nämnt: varför inte Gärdet? Folkutbytespolitiken är ju helig, nationalstadsparken torde få ge vika. Jag fattar verkligen inte hur Sd kan ligga på endast kring 20 procent. Svenskarna - folket som utrotade sig själva. Indianerna gjorde åtminstone våldsamt motstånd.
Citera
2016-03-19, 16:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Lena Karlsson, samordnare av temporära bostadslösningar vid stadsledningskontoret i Stockholm

Ja ni läste rätt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22469762.ab
(Vill ni köra unvisit så får ni själva pilla med det)

...kommer av någon anledning att tänka på Palmes Dubcek-tal och en travesti; "... så talar PK-demokratins kreatur till varandra..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in