2016-03-18, 23:17
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jag som bor i Enskede-Årsta-Vantör kan enbart gissa hur nedskärningarna kommer att drabba äldre som min mormor. Att ta emot så många som ska tära på välfärden kommer bli ytterst ansträngt för stadsdelen.
I Sandviken hade någon mycket intelligent Sosse räknat ut att flyktingar är lönsamma, så jag tror du har fel i det du skriver.
Citera
2016-03-18, 23:40
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990

En flykting som placeras i ett redan invandrartät område kommer sällan in i det svenska samhället utan slussas in i ett livslångt bidragsberoende, kriminalitet och utanförskap. Det optimala är att placera flyktingar där en majoritet är svenskar. Få gå i skolor där 90% av barnen är av svensk härkomst istället för 90% av utländsk härkomst.

Nu är journalister och kändisar till största del främlingsfientliga och NIMBY troende.

Därför iranier som kom på slutet av 80-talet och början av 90-talet klarade övergången bra.

Människor från Iran har integrerat bättre eftersom de var kulturellt mer anpassningsbar till att börja med. Persien var en gammal kultur. Iranier kan bli vän med svenskar. De bryr sig inte om deras barn har sexuella relationer med svenskar. Kan även glädja dem. De bryr sig inte om Islam.

Varje etik grupp och samhällsklass komma med sina egna egenskaper.

Det hjälper definitivt nykomlingar att vara i etniska svenska miljön, men svenskarna knappast någonsin bo i ett ghetto område om de har barn som behöver gå i skolan.
Citera
2016-03-18, 23:53
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Människor från Iran har integrerat bättre eftersom de var kulturellt mer anpassningsbar till att börja med. Persien var en gammal kultur. Iranier kan bli vän med svenskar. De bryr sig inte om deras barn har sexuella relationer med svenskar. Kan även glädja dem. De bryr sig inte om Islam.

Varje etik grupp och samhällsklass komma med sina egna egenskaper.

Det hjälper definitivt nykomlingar att vara i etniska svenska miljön, men svenskarna knappast någonsin bo i ett ghetto område om de har barn som behöver gå i skolan.

De som kom ifrån Iran tillhörde primärt samhällets övre klass och kan inte ses som representativa för den genomsnittliga Iraniern. Han är fortfarande kvar i Iran...
Citera
2016-03-18, 23:55
Medlem
dwgs avatar
Hur fan kan man bygga på Djurgården åt negrer när det ät typ byggstopp i vanligtvis?
Citera
2016-03-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

I förbigående bör vi inte glömma att man redan har placerat dessa moduler i Fagersjö, Farsta. Om man är van att gå långa promenader med hunden, som jag gör, så går det helt klart att till fots bese 4 av dessa boenden, genom att börja i Fagersjö, gå via Hagsätra och Älvsjö, för att sedan ta sista etappen till Slakthusområdet. Så nära har man alltså lagt 4 av dessa "flyktingkvarter", trots Stockholms relativt stora yta. Den som är ännu mer hurtig kanske t.o.m. orkar att ta sig även till barackerna i Sätra/Bredäng från Globen, så man hinner med 5 stycken. De tre andra ligger istället inom ett begränsat område i de mindre attraktiva delarna av nordvästra förorterna. Samtliga långt, långt ifrån de mer välbärgade områdena när stödet för folkmordet på svenskarna är närmast 100%.

Har du gått förbi ofta? Hur tycker du det ser ut att fungera? Något speciellt och anmärkningsvärt du har observerat?
Citera
2016-03-19, 01:04
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Här ska bostäderna placeras
Älvsjömässans extra parkering
Huddingevägen på Örbysidan (Enskede-Årsta-Vantör)
Slakthusområdet, gamla spåren nedanför Hallvägen
Kvarteret Naturvården vid Beckombergaområdet, Spångavägen/Beckbornas väg (Bromma)
Invid kvarteret Miraklet, Arrendevägen/Småbrukarvägen (Spånga-Tensta)
Parkering längs Bergslagsvägen vid Grimsta (Hässelby-Vällingby)
Hagsätravägen, kvarteret Svedjaren (Enskede-Årsta-Vantör)
Sätra IP, mindre del av parkeringen längs Bredängsvägen (Skärholmen)
Man eller jag frågar mig: Varför tas inte Gärdet i anspråk - en jätteyta ju där väl allihopa kunde få plats åså hela Djurgården
Citera
2016-03-19, 02:22
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag hoppas på att de ska bygga massor av flyktingläger på söder.
Låt de naiva äckelgoda ta del av njutningen att ha mångkulturen mitt i nyllet varenda dag.
Citera
2016-03-19, 03:02
Medlem
Bisarrt. Vete fan vad man ska tycka. Vanligt folk begrep inte vad kulturella skillnader betyder utan likt slavar följde de en varm ström. Jag har för egen del inget emot invandring med måtta och med folk som vill någonting, men detta är fortfarande helt overkligt. Jag slipper iaf i min närhet. Än så länge.
Citera
2016-03-19, 03:02
Bannlyst
Vi har fått nog

https://www.youtube.com/watch?v=i9yN91Y4Fr4
Citera
2016-03-19, 03:04
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Gärdet, nära Östermalm hade varit bättre.
KUNGLIGA djurgårdsförvaltningen som äger marken sade nej dock. Integration?
Finns massor av mark där och fungerande infrastruktur.

Så det blev alltså som kag förutspådde i tråden som avhandlade ämnet? Östermalm slapp skiten. Jävligt överraskande... Nej det är dags att svensson börjar tänka lite smartare. Ni som är unga och engegerade måste låtsas vara flyktingvurmande och påvisa hur rasistiska man är på östermalm som inte ser till så att flyktingarna kan få bosätta sig på Östermalm. Där har dom störst möjlighet att integreras.
Citera
2016-03-19, 03:04
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekingfan
FEL FEL FEL var kvar och jobba för oss svenskar och det du tror på!!!
Jag tror att Sverige och svenskarna är bortom all hjälp och hopp. Hej och hå, gul och blå!
Citera
2016-03-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Så jävla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Söderort istället.
Innerestan är full av avgas o stress så är jämnar ut sig

Vi måste acceptera som det är! Sluta med hatet och försök kom på med lösningar till botten av problemem.. Syftar på ej dig En Sann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in