2016-03-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
r inte medelklassen de som bor p Sdermalm och i innerstan? De slipper ju skiten.

vre medelklass.
Citera
2016-03-18, 16:12
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Dags att mother fucking emigrera.
Till vart?
Citera
2016-03-18, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Najjthegreat
Jag bor sjlv i Sderort, har ett asylboende 500m ifrn dr jag bor, och ett till som jag ker frbi p vg till jobbet som r 5min bort med buss.

Undrar hur mnga trdar som drogs av folket runt Djurgrden fr att slippa f ett asylboende.

Behvs inga trdar. Kommunpolitikernas vnner r ju de som bor i de finare omrdena. Blir jobbiga middagar annars...
Citera
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kan ngon frklara fr en som inte bor i Stockholm ifall ngon av de hr platserna r "fina kvarter" s att sga? Fr Reinfeldts gelikar ntligen smaka p sin egna medicin?

Som jag skrev ovan s r det inga "fina" kvarter. Klassas bst som "svenssonomrden", arbetarklass och lgre medelklass med varierande grad av invandrare. Med undantag fr Stra och Spnga-Tensta dr andelen invandrare r hgre.

S nej, de som br huvudansvaret fr flyktingkaoset slipper undan som vanligt.
Citera
Medlem
en1kronas avatar
Jag fattar inte ni svenskar som bor sder ut... Varfr flyttar ni inte bara till norrlndska stder dr det r mindre mngkulturellt?
Citera
2016-03-18, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vem vet kanske en ny "Zlatan" kommer att vxa upp i dessa modulhusen.

Mjligt. Men r en ny Z som inte ens betalar skatt i Sverige vrt tusentals kaosblattar?
Citera
2016-03-18, 16:14
Medlem
Slints avatar
Vad r det fr idioter som har vaskat fram dessa platser fr flyktingbostder? Precis bredvid Stockholmsmssan liksom..
Placera dessa jvlar ute i betonggettona som redan existerar, dr fr de sharia, sina egna landsmn och slipper beblanda sig i ett civiliserat samhlle. Jvla idioter till politiker som inte kan tnka lngre n sin egen nsa. Hlla p att frstra fler bostadsomrden med lyxmigranter!
Citera
2016-03-18, 16:15
Medlem
Perstamps avatar
En blandning av omrden, verkar det som frn lgstatus (Tensta-Rinkeby) till medelklass. Man kan vl notera att det inte rr sig om ngra exklusiva omrden. andra sidan r ju de flesta fina omrden utanfr tullarna egna kommuner och tillhr inte Stockholms kommun. I Tby och Danderyd duggar nog inte asylboendena lika ttt.
Citera
2016-03-18, 16:17
Medlem
Perstamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vad r det fr idioter som har vaskat fram dessa platser fr flyktingbostder? Precis bredvid Stockholmsmssan liksom..
Placera dessa jvlar ute i betonggettona som redan existerar, dr fr de sharia, sina egna landsmn och slipper beblanda sig i ett civiliserat samhlle. Jvla idioter till politiker som inte kan tnka lngre n sin egen nsa. Hlla p att frstra fler bostadsomrden med lyxmigranter!

Ja, bredvid mssan var ju mindre smart. Ska Ali baba och de 40 rvarna visas upp fr mssbeskarna? Ingr det i intrdet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kan ngon frklara fr en som inte bor i Stockholm ifall ngon av de hr platserna r "fina kvarter" s att sga? Fr Reinfeldts gelikar ntligen smaka p sin egna medicin?

lvsj/rby har kkar fr i snitt 5-6M.
Citera
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Tanken var att de ska st i 2-3 r. Byggloven r p 7-9 r. Alla fattar att de kommer att st permanent. Det fylls bara p med tusentals nya Mohammeds.

SoWeTo var vl ocks tnkt att vara tillflligt, nu finns dr ver en miljon invnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Jag fattar inte ni svenskar som bor sder ut... Varfr flyttar ni inte bara till norrlndska stder dr det r mindre mngkulturellt?

Var i Norrland menar du att det inte finns mngkultur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in