2016-03-18, 01:06
Medlem
BlueRedGreens avatar
P mndag(21/3) r de dags igen.

Apples rliga mars event som brukar bjuda p fretagets vriga produkter n iPhones. Vi kommer troligen f ta del utav nya lanseringar utav iPads, macs och tillbehr till Apple Watch samt rykten om en ny iPhone modell (mer om det i iPhone sektionen)

Apples pressmeddelande fr rets event r Let us loop you in. samt apple logotypen ihop mixad s man kan se en del frger, nmligen silver, guld, och rosegold. Jag tror de frsker frmedla att de kommer komma nya band som r samma frg som klockan och vice versa. Ett av armbanden heter Milanese Loop drav Let us loop you in. S hoppas jag givetvis p en uppdatering p frgerna p MacBookarna med. Har ni ngra andra teorier?

Vart?

Gr att live-streama via apples hemsida gr att ses genom iPhone, iPad, iPod Touch med Safari 7.0 eller senare p iOS. P Mac kan man se via Safari 6.0.5 eller senare. Men ven Windows anvndare fr se streamen i r om de har Windows 10 och Microsoft Edge som webblsare.

Nr?

Mndag 21/3, klockan 19:00. Frvntas att hlla p i cirka 2 timmar.

Vad vi kan frvnta oss.
Frn mest troligt till minst.
(?) = Troligt att lanseras.
(??) = Kan visas p mndag.
(???) = Ej troligt att lanseras alternativt previews fr kommande event.

Notera dessa r spekulationer som jag tror kan visas upp.

iPad - (?)

En ny iPad kan vi nog troligen frvnta oss. I min mening blir det en iPad air 3 som kommer bli lillebrodern t iPad Pro. En 9.7 tums skrm med uppdaterad processor och mjligen bttre kamera, eller med mer funktioner vid namn iPad air Pro den kommer ven ha samma sorts dockning som iPad pro har dr den kan koppla in ett tangentbord samt ha samma sorts skrm s den kan anvnda apple pencil med.

Mac - (??)

Vi mste frst prata om elefanten i rummet; MacBook Air. Nu nr den nya MacBooken gjort entr s rder det inga tvivel om att den mste uppdateras om den vill vara kvar. Med en rtt s dlig skrm samt att den r tjockare n MacBooken kommer den kanske att pensioneras. Det r nd Apples bstsljare inom laptops s det har nog gjort lite betnkande kring detta. Det terstr att se.

Nu till min favorit. MacBook Pro, ven hr kan jag tro att den kommer f en frguppdatering i formerna space gray, gold och rose gold. Men hoppas ven p mjligtvis en svart modell? Hr kommer det att uppdateras till Intels nya Skylake processorer, batteriet kommer troligtvis frbttras och butterfly tangenterna kommer nog att introduceras p denna med. Angende skrmen har jag en delad tanke, antigen behller de samma upplsning som nu eller kommer ut med en 4 eller 5k skrm p den. Jag tycker nuvarande retina fungerar exceptionellt som det r men skulle inte ha ngot i mot att ha samma frgtergivning som Imac 5k.

iPod - (??)

Har inte s mycket att sga om iPoden. Om det blir en uppdatering s blir de enbart en prestadahjning kanske lite mer frger ocks.

Apple Watch - (?)

Apple Watch kommer troligtvis p fler frger p armbanden och kanske nya accessoarer. Har inte mycket att spekulera kring hr heller.

iOS - (??)

Den nya iOS betan har funnits ute ett tag nu med ett gng bra nya funktioner och frbttringar. Den kan lanseras fr den breda massan inom samma vecka.

iPhone (???)

En ny iPhone kan komma att lanseras som kommer vara en uppdatering p iPhone 5c som blev lite av en flopp. Denna kommer ha en uppdaterad processor och ny design. Kommer troligtvis att vara kring 4 tums storlek fr att inte konkurrera mot de strre telefonerna.

Hoppas ni kollar p mndag.

Skriv grna vad ni vill se och vad ni tror kommer att visas nu p mndag!
Citera
2016-03-18, 08:48
Medlem
Jag undrar om dem kommer gra ngot t mac mini.
Men jag vill helst se nyheter i mjukvaran iOS och OSX
Citera
2016-03-21, 17:43
Medlem
Mr.Nesss avatar
Kul att dom krver att man har Windows 10 och Microsoft Edge fr att se p eventet. Om man inte har en Apple-produkt sklart..

Inget event fr mig inte
Citera
2016-03-21, 19:09
Medlem
BlueRedGreens avatar
Wow...

Kanske de mest "ondigaste" Apple-eventet ngonsin. Allting verkade s nedstmt.
Vi fick se tv nya produkter. iPhone 5se (4"tums identiskt design som min 5s fast med nyare processor som jag trodde) ven en iPad pro 9.7 (ven denna var frutsgbar...)

terkommer senare, blir faktiskt frvnad ver hur detta event spelades ut.
Citera
2016-03-21, 19:44
Medlem
nihilverums avatar
Jag hade hoppats p rMBP med Skylake, men de r frmodligen nra att lanseras trots att de inte visades ikvll. Min befintliga MBP frn 2009 brjar bli hyfsat seg och dessutom brjar trackpaden s smtt bukta utt istllet fr int, s hela datorn r uppenbart i stort behov av att bytas ut.
Citera
2016-03-21, 20:30
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueRedGreen
Wow...

Kanske de mest "ondigaste" Apple-eventet ngonsin. Allting verkade s nedstmt.
Vi fick se tv nya produkter. iPhone 5se (4"tums identiskt design som min 5s fast med nyare processor som jag trodde) ven en iPad pro 9.7 (ven denna var frutsgbar...)

terkommer senare, blir faktiskt frvnad ver hur detta event spelades ut.

Hller med, ovanligt trtt event med fokus p papperstervinning och Parkinsons sjukdom (inte fr att det r oviktiga mnen, men nd ...)

Den nya iPhonen r given fr mig, hatar de allt fr stora telefonerna som inte fr plats nnstans. Trevlig produkt, absolut.
Citera
2016-03-21, 20:41
Medlem
Sg att nya Iphone SE slpps i USA redan nsta vecka. Ska dit i brjan av april. Tror ni man kan kpa ngra stycken fr enkel profit vid frsljning i Sverige i April? Ska kosta 399 dollar i USA, o slpps inte frrn tidigast i maj i Sverige om jag frsttt det rtt. Kan man f en tusing extra per lur r det ju vrt att kpa 4-5 st nr man r ver.
Citera
2016-03-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Sg att nya Iphone SE slpps i USA redan nsta vecka. Ska dit i brjan av april. Tror ni man kan kpa ngra stycken fr enkel profit vid frsljning i Sverige i April? Ska kosta 399 dollar i USA, o slpps inte frrn tidigast i maj i Sverige om jag frsttt det rtt. Kan man f en tusing extra per lur r det ju vrt att kpa 4-5 st nr man r ver.

N, man kan bestlla den 29 mars och den kommer i brjan p april?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in