2016-03-18, 00:28
Medlem
Hej! Har kommit igång lite med muskmakandet nu efter några år av ide. Skapade ett konto här för att få dela med mig lite till er goa flashbackare!

Delar med mig av min nya komponerade låt som jag skrev när jag försökte hitta nått att firtera i mitt kök. Kom gärna med kritik och sånt.

https://soundcloud.com/flaimastel/flaimastel

Finns två låtar till på sidan som är lite äldre men lyssna gärna på dem med!

EDIT: Allt är inspelat och mixat själv med Pro Tools 11 och en Se Electronix 1-mic och Keyrig 49-keyboard på ett Mbox Pro ljudkort. Om nån bryr sig!
Senast redigerad av Flaimastel 2016-03-18 kl. 00:30.
Citera
2016-03-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaimastel
Hej! Har kommit igång lite med muskmakandet nu efter några år av ide. Skapade ett konto här för att få dela med mig lite till er goa flashbackare!

Delar med mig av min nya komponerade låt som jag skrev när jag försökte hitta nått att firtera i mitt kök. Kom gärna med kritik och sånt.

https://soundcloud.com/flaimastel/flaimastel

Finns två låtar till på sidan som är lite äldre men lyssna gärna på dem med!

EDIT: Allt är inspelat och mixat själv med Pro Tools 11 och en Se Electronix 1-mic och Keyrig 49-keyboard på ett Mbox Pro ljudkort. Om nån bryr sig!

Tja!

Tog en lyssning på Flaimastel. Är det synonym för "frymaster"? :P

Alright, jag gillade den laidback-melodin och så. Men personligen gillar jag inte dina vocals, sorry! Känns som det blev för mycket skämt i mina öron. MEN det är din stil och kör på det!
Citera
2016-03-18, 11:27
Medlem
JONFREDs avatar
Hej!

Tycker det lät bra faktiskt, själva mixen ihop med musiken var bra och din röst är ju väldigt säregen och lirade ihop med helheten, kommer lyssna på låten när jag behöver muntras upp. Ang. vocalens sticker du ju ut och jag antar att det är vad du vill och mitt tips är att försöka producera lite mer för att hitta hur du jobbar bäst och vad som funkar!

Kör på!

Mvh
Citera
2016-03-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotenurkalaset-0
Tja!

Tog en lyssning på Flaimastel. Är det synonym för "frymaster"? :P

Alright, jag gillade den laidback-melodin och så. Men personligen gillar jag inte dina vocals, sorry! Känns som det blev för mycket skämt i mina öron. MEN det är din stil och kör på det!

Jajjemen, det är det! Tack för kritik, all är välkommen. Låten var tänkt som ett halvtorrt skämt och jag är ingen direkt skicklig vokalist så jag är nöjd med hur du uppfattade den hehe. Kul att du gillade melodin och så och kul att du tog dig tid till att skriva något. Mvh!

Citat:
Ursprungligen postat av JONFRED
Hej!

Tycker det lät bra faktiskt, själva mixen ihop med musiken var bra och din röst är ju väldigt säregen och lirade ihop med helheten, kommer lyssna på låten när jag behöver muntras upp. Ang. vocalens sticker du ju ut och jag antar att det är vad du vill och mitt tips är att försöka producera lite mer för att hitta hur du jobbar bäst och vad som funkar!

Kör på!

Mvh

Tack för kritik. Skönt att du öht kommer lyssna på den igen haha. Ja, vocalsen blev som de blev för det var så jag började "rappa" medans jag letade efter käk, så det fick följa med i låten då ja tyckte det kändes gött.

Har några fler grejjer på G och lär mig lite hela tiden så kommer förhoppningsvis få upp något mer inom några dagar/veckor hehe. Tack för svar!
Citera
2016-03-20, 03:27
Medlem
JONFREDs avatar
Får känslan av att låten skulle kunna varit med i filmen "Hot Rod" med Adam Sandberg och det är positivt, fan langa upp något liknande inom snart ffs!!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in