• 5
  • 6
2016-03-20, 13:02
Medlem
AlfaQhards avatar
Jag växte upp med en lära jag själv kommer lära ut till mina barn. Om fordonet är en present ska du inte trimma den. Om du vill trimma något, moppe eller dator, får du spara ihop pengar själv o köpa dig en egen.
Citera
2016-03-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterdream
Gamla lillebror knepet. Är det inte så att det är du som inte får trimma? Du har ju snackat om vilken cross-moppe du ska köpa här på flashback ett tag nu och nu har du köpt en men får inte trimma. Är det så?

Nej, jag har fortfarande inte köpt en crossmoped. Har kvar min viarelli matador (som fortfarande funkar utmärkt) och min lillebrorsa skaffade sig någon liknande som han nu är trött på då den bara går i 30. Själv har jag inga problem med att köra i 30 men tydligen så har han det... Kan förstå det då alla hans kompisar har en eu moped!
Citera
2016-05-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jag växte upp med en lära jag själv kommer lära ut till mina barn. Om fordonet är en present ska du inte trimma den. Om du vill trimma något, moppe eller dator, får du spara ihop pengar själv o köpa dig en egen.

Är det inte så, att din lära har motsatt verkan? Tonåringar!!
Citera
2016-05-05, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sairez1990
Min lillebror fixade sitt förarbevis nu för två veckor sedan för moped klass 2. Jag antar att han ville ha en klass 2 moped för att han kan köra påcykelväg och för att jag själv äger en klass 2 mped. Men nu så har ju ingen i hans skolan en klass 2 moped. Alla går just nu och driver med han i skolan för hans val av moped. Dem kör även förbi honom med sina EU mopeder och pekar finger etc. (Jävla ungdomar )

Så nu har han gått och frågat farsan om han skulle kunna få köpa en cdi box så den stryper till 45 istället för 30. Men farsan vill absolut inte göra det för han är rädd för att polisen ska ta honom... Det kan gå så illa så att om min lillenror krockar med trimmad moped så kan farsan förlora körkortet!

Själv kör jag original men jag förstår min bror och tycker t om synd nu! Han har gått och frågat mig flera gånger om jag kan beställa en ny cdi, men jag vill inte gå mot min pappas ord. Så nu är frågan, hur ska min bror övertala farsan så han beställer en cdi åt honom?

om han ställer moppen på sig själv kan han trimma själv utan att farsan förlorar körkortet.
det är bara om mopeden står på din farsa det värsta som kan hända när du trimmar är lite böter och indraget kort någon månad
Citera
2016-05-05, 00:46
Medlem
köp en trim cdi och en black box(fartbägrensare) max 500 kroner dra v ringen då kommer den lätt toppa 80
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in