2016-03-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Au contraire, det är ett fullständigt logiskt orsak och verkanssamband!
Är det fånigt och meningslöst varje gång du inte har svaren på frågeställningarna?
Hav förströstan, det är fler än du som gått på myterna om patriarkatet och dess funktioner.
Det är som ogräs och en svår ideologi att hitta ut ur, när brist på logik är den bästa vägen in.
Vad jag vet har inte patriarkatets vara eller inte vara eller dess funktioner ens nämnts i diskussionen sen jag kom in i den.

Tillägg:
För övrig var din liknelse med Celenos om-resonemang detta:
"Ja, förutsatt att hela världen vänds upp och ner, vi flyttar ut i en rymdbubbla och lär oss att joddla i en ekokammare?
DÅ får du rätt. Tack för att du deltog!"
Senast redigerad av Scull 2016-03-23 kl. 17:03.
Citera
2016-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbar99
Finns några svenska tjejer på mitt universitet som kan vara helt sjuka i huvudet haha.

Vår professor pratade om vener och sa följande "If you want to see veins well, the best speciment is a light-skinned, pregnant, muscular woman." Känns inte så värst sexistiskt, eller hur? Men visst fan var det sexistiskt.

Det är fakta. Det är inte sexistiskt

Så varför är det så synd om dem? Troligen för att allt man säger uppfattas som sexism. Måste vara jättejobbigt.
Ja, dom uppfattar allt som "sexistiskt". Varför väljer dom där människorna inte genus-"vetenskap" där dom i en skyddad verkstad kan verka ostörda och inte läsa och höra om sådant som går stick i stäv med sin ologiska feminism? T ex fakta som professorn presenterade.
Senast redigerad av ABC-DEF-GHI 2016-03-23 kl. 17:38.
Citera
2016-03-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Tänk, jag tycker det är jag som just har motbevisat ditt påstående om att jag ljög när jag påstod att löneklyftorna inte beror på karriärval.

Annars så förstår jag inte varför du inte bara kan berätta hur det ligger till för dem som arbetar med frågan så är problemet löst.

Om du hade adderat ett par negationer också så hade det blivit totalt obegripligt, vilket måste varit tanken. Gör om gör rätt
Citera
2016-03-23, 21:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vad jag vet har inte patriarkatets vara eller inte vara eller dess funktioner ens nämnts i diskussionen sen jag kom in i den.

Tillägg:
För övrig var din liknelse med Celenos om-resonemang detta:
"Ja, förutsatt att hela världen vänds upp och ner, vi flyttar ut i en rymdbubbla och lär oss att joddla i en ekokammare?
DÅ får du rätt. Tack för att du deltog!"

Backar du bandet och läser igen så är svaret till dig, inte till Celeno.
Inte så svårt egentligen. Om jag klipper och klistrar lite bland sånt du sagt så kan jag få dig att säga vad jag vill. Blir det bra så?

Om du har svårt med att läsa det jag skriver i sitt eget sammanhang, så fråga bara. Gör du om det du gjorde nu har vi diskuterat färdigt.
Citera
2016-03-23, 21:20
Medlem
Citat:
Backar du bandet och läser igen så är svaret till dig, inte till Celeno.
Inte så svårt egentligen. Om jag klipper och klistrar lite bland sånt du sagt så kan jag få dig att säga vad jag vill. Blir det bra så?

Om du har svårt med att läsa det jag skriver i sitt eget sammanhang, så fråga bara. Gör du om det du gjorde nu har vi diskuterat färdigt.
Ja, jag gav alltså Celeno rätt i att om män och kvinnor bytte jobb med varandra och lönenivåerna var likadana så skulle löneklyftorna kvarstå men till kvinnors fördel.

Var det någon annanstans du såg likheterna med att hela världen vänds upp och ner, vi flyttar ut i en rymdbubbla och lär oss att joddla i en ekokammare? Kanske i att jag la till att männen skulle behöva ta ut föräldraledigt och vab i kvinnors ställe också?
Citera
2016-03-23, 22:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Tänk, jag tycker det är jag som just har motbevisat ditt påstående om att jag ljög när jag påstod att löneklyftorna inte beror på karriärval.
skrev du, eller?
Trots dubbelnegationen eller är det till och med en trippel, så ser du väl själv det krystade här?
Citera
2016-03-28, 16:26
Medlem
21 sidor lång tråd och ingen har alltså lyckats lägga fram ett enda bevis för att det skulle vara synd om svenska kvinnor eller att Sverige skulle vara nåt slags patriarkat. Starkt!
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-28 kl. 16:28.
Citera
2016-12-07, 15:42
Medlem
Frågeställningen är mer aktuell nu än någonsin, med tanke på diverse olika brott som har inträffat den senaste tiden.
Citera
2016-12-07, 19:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Frågeställningen är mer aktuell nu än någonsin, med tanke på diverse olika brott som har inträffat den senaste tiden.
Jag har mest väntat på att du ska utveckla den förra där
Citera
2016-12-07, 21:26
Medlem
Citat:
Jag har mest väntat på att du ska utveckla den förra där
Jag tycker fortfarande att det är väldigt talande att inte en enda kvinna i den här tråden kan motivera varför det skulle vara så synd om svenska tjejer/kvinnor, inte ens under ett år där anmälningsbenägenheten kring vissa brott har skenat iväg fullständigt.
Citera
2016-12-08, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag tycker fortfarande att det är väldigt talande att inte en enda kvinna i den här tråden kan motivera varför det skulle vara så synd om svenska tjejer/kvinnor, inte ens under ett år där anmälningsbenägenheten kring vissa brott har skenat iväg fullständigt.

Kvinnorna som utsatts för brott får skylla sig själva.

Sen har ju kvinnor inte det svårt till skillnad mot män i Sverige som har det jätte jätte svårt.

Ta skolan till exempel, där flickor numer ges lika mycket hjälp. Skandal!
De kanske numer även får sitta sin beskärda del framför skoldatorerna. Herregud!

Eller som det där med att ligga, killen riskerar inte att bli gravid eller få horstämpeln, men det är såååå orättvist att han inte får komma till skott.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-08 kl. 02:00.
Citera
2016-12-08, 02:57
Medlem
Rätt uppenbart att TS är ett troll. Det är ett faktum att kvinnor utsätts för diskriminering i betydligt högre utsträckning än män. Denna diskriminering tar sig uttryck i bl a lönediskriminering, våldtäkter, sexuella trakasserier, och det faktum att kvinnor har betydligt mindre makt än män osv. I den bemärkelsen är det "synd" om kvinnor, och det är även synd och framförallt beklagligt att man blundar för dessa problem istället för att försöka göra någonting åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in