2016-03-18, 19:51
Bannlyst
Cencur kniven är effektiv Chopp Chopp

Facebook är ett gissel om man skriver från hjärtat, killen uttryckte sig jävligt klumpigt iof.

Snart så har vi lyckats att skapa en perfekt DDR stat där folk knyter näven i fickan och håller käften.
Det är bara en liten klick som har makten över media som styr över alla andra.
Citera
2016-03-18, 19:58
Medlem
Jag håller givetvis med tv4-profilen men hur fasen vågar snubben? Med det yrket, det ryktet och sedan uttala sig så. Han är min hjälte! Skall tamigfan kolla på hans program bara för det.
Citera
2016-03-18, 20:49
Medlem
Herostratoss avatar
Hur var det nu: "Det finns ingen åsiktskorridor!"
Citera
2016-03-18, 21:05
Medlem
Bodickers avatar
jag uttryckte mig "kritiskt" på facebook och fick ha möte med chefen. skampålen , uthängd av arbetsgivaren och möte med facket. fackets svar "nej, det här står inte vi för".

Så mycket för facket.
Citera
2016-03-18, 21:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
jag uttryckte mig "kritiskt" på facebook och fick ha möte med chefen. skampålen , uthängd av arbetsgivaren och möte med facket. fackets svar "nej, det här står inte vi för".

Så mycket för facket.

What? Vad jobbar du med?
Ledde det till något mer än ett samtal?
Citera
2016-03-18, 21:12
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
What? Vad jobbar du med?
Ledde det till något mer än ett samtal?

Vill inte berätta mer. Vill knappt berätta detta, som du förstår. Nej, skampåle, berätta för alla arbetskamrater och samtal med facket räckte. Svansen mellan benen och förnedring räckte, så vände man sig till Flashback istället. Funderade ett tag på att kontakta advokat, men när man blir nertrampad av först arbetsgivaren och sedan sin fackliga som ska försvara en så är man inte så kaxig.
Citera
2016-03-18, 21:13
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hur var det nu: "Det finns ingen åsiktskorridor!"

Den är så snäv att enbart en somalier får plats i den!
Citera
2016-03-18, 21:14
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Vill inte berätta mer. Vill knappt berätta detta, som du förstår. Nej, skampåle, berätta för alla arbetskamrater och samtal med facket räckte. Svansen mellan benen och förnedring räckte, så vände man sig till Flashback istället. Funderade ett tag på att kontakta advokat, men när man blir nertrampad av först arbetsgivaren och sedan sin fackliga som ska försvara en så är man inte så kaxig.

Det är för JÄVLIGT!

Men, fler och fler har visat sig våga berätta öppet vad de tycker! Och fler lär det bli!
Det kokar ute i stugor i Sverige, folk är förbannade för utvecklingen!

Sverige bryts sönder och samman just nu, och värre blir det!
Citera
2016-03-18, 21:18
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Det är för JÄVLIGT!

Men, fler och fler har visat sig våga berätta öppet vad de tycker! Och fler lär det bli!
Det kokar ute i stugor i Sverige, folk är förbannade för utvecklingen!

Sverige bryts sönder och samman just nu, och värre blir det!

Det värsta var hyckleriet. Alla vet sanningen, men företagets anseende är viktigast. Alla kollegorna säger och tycker samma sak och värre därtill. Dock tror jag det är lite högre i tak nu än för låt säga 5 år sedan. Nu bryr jag mig typ inte längre, det man funderar på är vad blivande arbetsgivare kan vaska fram.
De behöver ju inte en stor anledning att inte anställa en.
Citera
2016-03-18, 21:24
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Det värsta var hyckleriet. Alla vet sanningen, men företagets anseende är viktigast. Alla kollegorna säger och tycker samma sak och värre därtill. Dock tror jag det är lite högre i tak nu än för låt säga 5 år sedan. Nu bryr jag mig typ inte längre, det man funderar på är vad blivande arbetsgivare kan vaska fram.
De behöver ju inte en stor anledning att inte anställa en.

Sköt allt under annat namn bara. Inte svårt att skapa en facebook-profil i annat namn. Använd dig av den när du vill kommentera politik och "känsliga frågor".

Om Sverige blir ett friskt land någon gång kan man ju börja använda sitt riktiga namn igen, utan att behöva bli jagad och förnedrad för att man är realist och kritisk!
Senast redigerad av ace_sec 2016-03-18 kl. 21:27.
Citera
2016-03-18, 21:27
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Sköt allt under annat namn bara Inte svårt att skapa en facebook-profil i annat namn. Använd dig av den när du vill kommentera politik och "känsliga frågor".

Om sverige blir ett friskt land någon gång kan man ju börja använda sitt riktiga namn igen, utan att behöva bli jagad och förnedrad

Jag vet. Som jag sa till min arbetsgivare. "Jag är nog naiv, jag trodde mer om yttrandefriheten och andras tolerans mot folks åsikter". In my dreams. Så inte så konstigt att folk är "fegisar" som någon fjant sa innan. Lätt att vara kaxig om man bara har sin politiskt korrekta åsikt att stå upp för
Citera
2016-03-18, 21:55
Medlem
DinKamrats avatar
Det här är ju så ofattbart löjligt. Möjligen att det om afghaners kvinnosyn kanske var över gränsen, men att få sparken?! Det är ju ett tecken på samhällets, och främst medias, politisering, där dina åsikter verkar vara minst lika viktiga som din prestation. Hade Matikainen agiterat för en våldsam kommunistisk revolution istället så hade han aldrig fått kicken. Snarare så hade det varit en bra merit för att få kontrakt på SVT/SR...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in