2005-11-19, 01:08
Medlem
SvaMp_s avatar
Jo undrar om nån kan ge lite tips om böcker som handlar om hur man bekämpar en fiende, helst sådana som kan hittas på bibblan.
Citera
2005-11-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jo undrar om nån kan ge lite tips om böcker som handlar om hur man bekämpar en fiende, helst sådana som kan hittas på bibblan.

Jag känner inte till några titlar, men efter egen erfarenhet kan jag ändå ge vissa tips:

Framförallt är det viktigt att ta reda på deras styrkor, i detta fallet att de oftast är kunniga inom litteraturhistoria och dessutom relativt ofta är allmänbildade. Någon typ av "kunskapsattack" är alltså fruktlös. De har sällan de senaste modeattiraljerna varför en attack genom fabricerade hål på jeans etc är ganska meningslöst. Däremot bör det kunna ge resultat att försöka leta upp bibliotekets senaste inköp när det gäller t.ex. poesi. Kolla upp låntagaren så har du genast en adress som är intressant. Dessa människor är alltid lättare att attackera i hemmet. De bor sällan välbevakat - snarare brukar det var relativt lätt att komma ända intill dörren. Härifrån kan du nu göra lite som du vill - tänk på att de ofta sitter uppe om nätterna dock... Lita inte på att allt kommer att gå som smort bara för att hallen är nersläckt.

Detta är de tips jag kan ge just nu - återkommer i frågan vid intresse...
Citera
2005-11-19, 09:13
Medlem
jag_ger_upps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_

Machiavellis - Fursten.
Citera
2005-11-19, 10:51
Medlem
Sunzi´s Krigskonsten(på engelska Sun Tzu - Art of War)
Citera
2005-11-19, 11:02
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag känner inte till några titlar, men efter egen erfarenhet kan jag ändå ge vissa tips:

Framförallt är det viktigt att ta reda på deras styrkor, i detta fallet att de oftast är kunniga inom litteraturhistoria och dessutom relativt ofta är allmänbildade. Någon typ av "kunskapsattack" är alltså fruktlös. De har sällan de senaste modeattiraljerna varför en attack genom fabricerade hål på jeans etc är ganska meningslöst. Däremot bör det kunna ge resultat att försöka leta upp bibliotekets senaste inköp när det gäller t.ex. poesi. Kolla upp låntagaren så har du genast en adress som är intressant. Dessa människor är alltid lättare att attackera i hemmet. De bor sällan välbevakat - snarare brukar det var relativt lätt att komma ända intill dörren. Härifrån kan du nu göra lite som du vill - tänk på att de ofta sitter uppe om nätterna dock... Lita inte på att allt kommer att gå som smort bara för att hallen är nersläckt.

Detta är de tips jag kan ge just nu - återkommer i frågan vid intresse...

haha oj kanske uttryckte mig lite luddigt, det var då böckerna som jag ville hitta på bibbland, inte fienden En sådan har jag redan. Annars var det rätt intressant just om vart man ska slå.
Här har jag skrivit lite om fallet: http://www.flashback.org/showthread.php?t=269885

Har tänkt igenom det och hon måste vara medveten om vad jag anser om henne, hon ger också ibland vissa hintar o kommentarer så det är mer än att jag irriterar mig på henne som jag skrev i tråden. Mitt mål är att få bort henne från våra pluggrupp. Just nu måste jag dra till skolan o plugga (gissa vem som snabbt spetsa öronen o bjöd in sig när vi diskuterade helgplugg) så hinner inte skriva mer om fallet men återkommer gärna o besvarar frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in