2016-03-18, 18:13
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför tror så många av er att 11-åringen själv måste vara ett offer? Att denne är en empatilös djävel har ingenting att göra med att vara ett offer, lika lite som om en mobbare måste ha blivit mobbad en gång i tiden. Ni måste förstå att det finns skadade, sjuka och om ni så vill, "onda" barn...
Det är möjligt att vissa barn föds sneknullade, absolut. Men det låter som att du överdriver den sannolikheten. Jag har dock träffat, och lärt känna, allt för många "onda" och "trasiga" människor, för att tro att deras uppväxtmiljö inte spelar in. Jag skulle kunna presentera X antal historier för dig, som skulle få dig att be om ursäkt för att ens ha skrivit vad du precis gjorde. Lär dig livet, innan du yttrar dig om det!
Citera
2016-03-18, 18:20
Medlem
ace_secs avatar
När de diskuterade fallet på TV redovisade man för statistik om att det i en genomsnittsnittsklass i Sverige går 3 barn som blir sexuellt utnyttjade.

Låter helt sjukt! 3 barn i varje klass? Kan det verkligen stämma?
Citera
2016-03-18, 19:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Det är möjligt att vissa barn föds sneknullade, absolut. Men det låter som att du överdriver den sannolikheten. Jag har dock träffat, och lärt känna, allt för många "onda" och "trasiga" människor, för att tro att deras uppväxtmiljö inte spelar in. Jag skulle kunna presentera X antal historier för dig, som skulle få dig att be om ursäkt för att ens ha skrivit vad du precis gjorde. Lär dig livet, innan du yttrar dig om det!

Och jag skulle kunna presentera x antal barn- och ungdomar som suttit på Paragraf 12-hem och som haft en suverän till normal uppväxt men som ändock blivit "monster". Vem av oss har rätt? Sätt dig inte på sådana höga hästar nästa gång - fallet blir allt för högt...
Citera
2016-03-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
http://www.gd.se/gastrikland/gavle/melvin-5-utsattes-for-sexuella-overgrepp-av-sin-storebror-pappan-polisanmaler-socialsekreterare

Vad är detta för sjuk unge? Hur kan en 11-åring bete sig på detta sätt?

Hur mycket forskningspengar har inte spenderats inom detta ämne, ändå händer dessa saker.
11-åringen har fått beteendet från någon vuxen, antar jag, jag ser ingen annan förklaring.
Citera
2016-03-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
När de diskuterade fallet på TV redovisade man för statistik om att det i en genomsnittsnittsklass i Sverige går 3 barn som blir sexuellt utnyttjade.

Låter helt sjukt! 3 barn i varje klass? Kan det verkligen stämma?

Det låter lite väl högt, men det kanske är så att barn som utsatts för "Bacha Bazi" och "Mufakhathat" drar upp statistiken? Detta är sexuella religiösa/kulturella övergrepp som kanske inte räknas som övergrepp i de kulturerna men räknas som övergrepp här.
Citera
2016-03-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det låter lite väl högt, men det kanske är så att barn som utsatts för "Bacha Bazi" och "Mufakhathat" drar upp statistiken? Detta är sexuella religiösa/kulturella övergrepp som kanske inte räknas som övergrepp i de kulturerna men räknas som övergrepp här.

Skulle vilja se den statestiken nedbruten. Gissar att olika typer av antastande av okända vuxna räknas? Isåfall är jag själv en av dessa tre (offer alltså) Knappast tre i varje klass som blir spräckta av mor och far
Citera
2016-03-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Skulle vilja se den statestiken nedbruten. Gissar att olika typer av antastande av okända vuxna räknas? Isåfall är jag själv en av dessa tre (offer alltså) Knappast tre i varje klass som blir spräckta av mor och far

Ja då är det inte konstigt. Skulle även tjejer i nedre tonåren som kanske blivit uppraggade/antastade av nån halvpedofil (Jag tror det heter hebefil, men är osäker så tills vidare kallar jag det halvpedofil) ung vuxen räknas med så bör det ju trycka upp statistiken rejält. Det finns, eller åtminstone fanns gott om halvpedofila grabbar på runt 20bast som hänger/hängde med högstadietjejer, åtminstone förr.
Citera
2016-03-19, 19:29
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Förmodligen sexutnyttjad i sin tur. Jäkligt obehaglig läsning.
+1

Det är nog fler än 11 åringen som behöver psykhjälp i den familjen.
Hoppas verkligen det blir en utredning om de vuxna i familjen är kapabla att ta hand om barnen. Hur man än vrider och vänder på det så är de ju dom som är ytterst ansvariga för barnens säkerhet i hemmet.
Citera
2016-03-19, 20:45
Medlem
AmaiLius avatar
Offentliganställda har oftast jävligt dåligt omdöme eftersom de är hjärntvättade av PK/vänster/feminism politik och aldrig behöver ta konsekvenserna av samhällspolitiken , någon som är förvånad?
Citera
2016-03-20, 03:36
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och jag skulle kunna presentera x antal barn- och ungdomar som suttit på Paragraf 12-hem och som haft en suverän till normal uppväxt men som ändock blivit "monster". Vem av oss har rätt? Sätt dig inte på sådana höga hästar nästa gång - fallet blir allt för högt...
Vad är det som får dig att tro att dessa ungdomar haft en någorlunda vettig uppväxt? För att ungdomarna själva hävdar det? För att föräldrarna hävdar det? För att någon av dem verkar fullt övertygad om att uppväxten var vettig? Hur naiv är du egentligen?
Citera
2016-03-20, 13:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vad är det som får dig att tro att dessa ungdomar haft en någorlunda vettig uppväxt? För att ungdomarna själva hävdar det? För att föräldrarna hävdar det? För att någon av dem verkar fullt övertygad om att uppväxten var vettig? Hur naiv är du egentligen?

Ja, om den samlade bilden från ungdomarna själva, föräldrar, syskon, socialarbetare, polis, psykologer och annan vårdpersonal hävdar detta - varför i helvete skall jag då misstro detta? Är du så djävla imbecill?!

Tror du verkligen att alla barn och ungdomar som begår grova brott har haft en taskig barndom? Det finns så många andra parametrar och faktorer, förutom de socioekonomiska, som spelar in...
Citera
2016-03-20, 14:08
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det är tveklöst på det sättet. Psykopater behöver inte ha utsatts själva. Ondska finns.

Alla psykopater(diagnos antisocial personlighetsstörning) har blivit utsatta på ett eller annat sätt som barn. Jag minns en intervju med Sten Levander som sa att alla barn har ett fönster under en viss period som barn (tror 2-3 års åldern) då dom kan lära sig empati. Får barnet ingen kärlek eller blir lämnad under den här perioden lär dom sig inte empati och kommer heller aldrig att kunna lära sig det.

Sedan finns det ju folk som kan känna empati för vissa och avsaknad av empati för andra men det är ju knappast ett psykopatiskt drag..En psykopat känner aldrig empati.

"Ondska finns".. det låter som något kristet flum du har fått lära dig i kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in